Sig du kan li' mig

Det kræver en indsats at få succes i de sociale medier. Hvis du tror, at oprettelsen af en side og en opdatering i ny og næ kan gøre det, så tro om igen. Der er brug for en indholdsstrategi samt systematisk arbejde.

- Indholdsstrategi for sociale medier

"Sig du kan li' mig. Sig det, så jeg tror" ... på dig.

På sociale medier er det indholdet, der tæller. Men hvad er egentlig godt indhold, som får folk til at kunne li’ens virksomhed? Og hvad kræver det af virksomheden at være til stede på sociale medier? Sig du kan li’ mig giver konkrete råd om, hvordan man får fat om roden på de sociale medier, redder sin Facebook-side fra at visne og sparker gang i samtalen på Twitter eller andre sociale medier.

Det er det indhold, som folk deler og liker, der gør virksomheden synlig. Men likes alene gør det ikke. En indholdsstrategi er svaret på nogle af de udfordringer, mange små og mellemstore danske virksomheder møder, når de anvender sociale medier.

Bogens fem kapitler har hovedbudskaberne:

- Find jeres formål med at anvende sociale medier

- Find ud af, hvor I har noget relevant at tilbyde brugerne

- Lav det gode indhold, som brugerne kan tale om

- Lav en indholdsplan og sæt konkrete mål op for indsatsen

- Få organisationen og medarbejderne med i strategien.

 

Om forfatteren

Astrid Haug, født 1978, er community manager på Berlingske Tidende og har tidligere arbejdet som pressechef på Københavns Rådhus. Astrid var USA-ekspert ved valget 2008 på DR og TV 2. I 2004 var hun kampagnemedarbejder på John Kerrys præsidentkampagne og fulgte Barack Obamas valgkamp på tæt hold. Tidligere har hun været pressemedarbejder for Radikale Venstre på Christiansborg. Astrid er uddannet cand.mag. i Medievidenskab fra Århus Universitet.

 

Forfatter Astrid Haug
Forlag Gyldendal Business
År 2014
Sider 216
Pris 300 kr.
ISBN 9788702160604
Køb bogen fra forlaget her