Farvel til flokken

Bogen giver ny inspiration til, hvordan man som kommunikatør kan skærpe sit fokus, så man i højere grad bidrager til forretningen og løser organisationens behov.

At kunne kommunikere ordentligt og effektivt med sine stakeholdere er en afgørende faktor for de fleste organisationer, og spørger man ledere om, hvad de vil beskrive som den vigtigste, enkeltstående ledelsesdisciplin, vil mange svare ”kommunikation”. Det burde skabe optimale forudsætninger for alle, der arbejder professionelt med faget. Alligevel finder mange kommunikatører det svært at kunne forklare eksakt, hvad deres arbejde bidrager med, og de føler et pres for at kunne dokumentere deres eksistensberettigelse over for ledelsen.

Bogens hovedbudskaber handler om:

  1. At vise sit værd – i stedet for at bevise det
  2. At se sig selv som en leder – og ikke som konsulent
  3. At plukke de lavthængende frugter
  4. At få omkostningerne ned og effektiviteten op
  5. At forstå forretningen
  6. At skabe kontinuitet med gode, gamle dyder    

I bogen opfordres læseren til at få en bedre forståelse for forretningen og helheden, før man tager fat i den kommunikative værktøjskasse. Ved at orientere sig ud fra en helhedsforståelse, og ved at tage et reelt medansvar for forretningen, positionerer man sig langt bedre til at træde ind i den ledelse, som mange kommunikatører drømmer om at blive en del af. Forfatteren giver gennem cases og klare holdninger eksempler på, hvordan det kan lade sig gøre.

Forfatter Mikkel Jørnvil Nielsen
Forlag Gyldendal Business
År 2012
Sider 152
Pris 250 kr.
ISBN 9788702116045
Køb bogen hos forlaget her.