PersonaleKonflikthåndtering

Konflikter er uundgåelige - men som leder har du ansvar for, at konflikterne ikke ignoreret, men at de blever behandlet. Du skal håndtere uoverensstemmelser, så begge parter føler sig mødt og imødekommet. Her finder du alle artikler om konflikter og konflikthåndtering

Sådan giver du god feedback – helt uden kritik og ros

11.11.2016 5,756

Kritik får medarbejdere til at gå i forsvar, og ros kan skuffe dem, der ikke får den. Derfor undgår mange ledere at give den vigtige feedback. Her får du tre alternative måder, som gør din feedback tydelig og brugbar.   Læs artiklen


Sådan holder du hovedet koldt i en ophedet samtale

30.09.2016 2,972

Det er svært ikke at lade sig rive med, når en samtale går fra at være konstruktiv til konfliktfyldt. Man får let sagt noget, der både kan skade dine relationener, og som gør det svært at opnå det, der var formålet med samtalen. Få tre metoder til at holde hovedet koldt i den slags situationer.  Læs artiklen


Led din skarpe medarbejder uden om konflikter

29.04.2016 2,547

De er dine absolut fagligt dygtigste medarbejdere. Men når de skal løse opgaver i samarbejde med kolleger, ender det ofte i konflikt. Uagtet deres gode intentioner kommer de nemt til at virke taktløse. Det er de ikke. Læs her, hvordan du bedst leder dine højt specialiserede medarbejdere. Læs artiklen


Sådan håndterer du besværlige medarbejdere

16.10.2015 8,028

De er sarkastiske, negative og påvirker deres kollegers arbejdsglæde. For dig, som har en besværlig medarbejder, er der hjælp at hente her. Læs artiklen


3 teknikker til at løse konflikter med dine medarbejdere

27.02.2015 7,773

Konflikter med medarbejdere er noget af det sværeste at håndtere for mange ledere. Men der er hjælp at hente. Med en mæglende tilgang kan du med få greb vende en negativ konfliktspiral og udvikle nye sider af dig selv. Læs her en ABC til konflikter og få inputs til konstruktiv håndtering. Læs artiklen


7 trin til at tæmme din rasende medarbejder

20.02.2015 8,685

Medarbejderen råber dig ind i ansigtet af sine lungers fulde kraft, så du kan ikke få et ord indført, eller måske tudbrøler vedkommende, så du knapt kan forstå, hvad hun siger. Få her en let anvendelig teknik til at håndtere en rasende medarbejder. Læs artiklen


Knus konflikten i tide

30.01.2015 5,557

Det er uundgåeligt, at der vil opstå konflikter i teams. Humlen er at identificere dem i tide og få dem vendt til at munde ud i konstruktive løsninger, inden de løber løbsk. Læs her, hvordan du kan løse konflikterne inden de løber løbsk. Læs artiklen


Træn dine medarbejdere i at håndtere konflikter

19.09.2014 5,824

Det er ikke nok, at du kan tackle konflikter. Dine medarbejdere skal også kunne det. Her kan du læse, hvordan du klæder dem på, så de kan hjælpe sig selv eller deres kollegaer med at få løst en konflikt konstruktivt. Læs artiklen


7 råd om konflikthåndtering til unge ledere

12.09.2014 5,868

Unge ledere mangler autoritet, de har et for tæt forhold til deres medarbejdere og så bryder de sig ikke om at håndtere personaleproblemer. De tre ting skaber grobund for konflikter, men gør samtidig også konflikthåndtering svær for de unge ledere. Her får du råd om at håndtere konflikter, hvis du er en ung leder. Læs artiklen


Sådan håndterer du den ineffektive medarbejder

29.08.2014 10,059

Ineffektive medarbejdere belaster lønbudgettet og kan have en negativ påvirkning på kollegerne. Men hvad stiller man som leder op, når en medarbejder præsterer for lidt? Her får du råd om, hvordan du håndterer og hjælper en ineffektiv medarbejder. Læs artiklen