Alliancer

Skal velfærdsalliancen blive en succes, så skal den skabe værdi for alle parter, og alle skal også være villige til at forlade egen banehalvdel. Det viser en ny undersøgelse fra Væksthus for Ledelse. Her kan du læse hovedkonklusioner fra undersøgelsen, erfaringer og fortællinger fra praksis, samt perspektiver fra forskningen og det private erhvervsliv.

Internal error
Du kan downloade eller bestille publikationen gratis. Vær opmærksom på, at vi ikke sender til udlandet. Ved større bestillinger – dvs. mere end 50 stk. – bedes du maile til os på info@lederweb.dk, så vi kan sikre, at dine publikationer når frem.


Vi kan opnå mere sammen. Derfor vælger flere offentlige organisationer at indgå alliancer med det private erhvervsliv og borgere om fx økologisk mælk i Lejre eller ny gadebelysning i Albertslund. Men skal det lykkes, kræver det, at topledelsen bakker op om og faciliterer alliancen.

I en alliance er der ikke længere noget ”dem” og ”os”.  Hele grundstrukturen er, at man udvikler og løser opgaver sammen med aktører uden for ens egen organisation. 

En undersøgelse fra Væksthus for Ledelse viser, at skal velfærdsalliancen blive en succes, så skal den skabe værdi for alle parter, og alle skal også være villige til at forlade egen banehalvdel.

Den nødvendige albuerum åbner samtidig op for en masse nye spørgsmål og udfordringer for offentlige topledere. Dem bliver der zoomet ind på i Væksthusets nye magasin: Alliancer. Magasinet præsenterer hovedkonklusioner fra en undersøgelse af velfærdsalliancer, erfaringer og fortællinger fra praksis, samt perspektiver fra forskningen og det private erhvervsliv.

Se alle Væksthusets publikationer her.