Skriv til Lederweb

Har du en god artikel eller artikelidé?

Hos Lederweb er vi altid på udkig efter nye artikler og nye skribenter, og er derfor meget interesserede  i din artikel. Det samme gælder, hvis du har viden om nye arrangementer, nye perspektiver på ledelse eller anden relevant information.

Har du lyst til at skrive til Lederweb?

I så fald skal du sende din artikel eller din idé til info@lederweb.dk. Du skal dog være opmærksom på, at din artikel skal være både relevant og interessant for vores målgruppe, og så skal den opfylde et af nedenstående kriterier:

  • Hjælpe lederne i form af gode råd eller konkrete handlingsanvisninger
  • Informere og oplyse dem om ny forskning, nye tiltag eller nye tendenser
  • Formidle ny akademisk viden i en let tilgængelig form
  • Udfordre målgruppen med en skarp holdning

Alle artikler skal godkendes af Lederwebs redaktion, før de publiceres. Redaktionen kan også hjælpe med redaktionel sparring og vejledning.  

Ingen penge, men masser af eksponering

Lederweb har desværre ikke mulighed for at honorere dig for din artikel, men du får stadig masser ud af at skrive for os.

  • Du vil blive eksponeret på den største platform inden for ledelse i Danmark med over 70.000 besøg om måneden.
  • Din læserskare vil blandt andet bestå af offentlige ledere og andre med interesse for ledelse samt en række danske medier
  • Du vil med din artikel få en stemme i ledelsesdebatten i Danmark og dermed være med til at påvirke udviklingen.

Målgruppen

Lederwebs læsere er travle offentlige ledere på alle niveauer. Fra kommunaldirektøren eller mellemlederen i kommunen til institutionsledere og afdelingssygeplejersker, der leder på gulvet. 

Formålet med artiklerne er at inspirere samt at give lederne nye værktøjer i deres daglige arbejde og opdatere dem på de nyeste tendenser inden for feltet.

En gruppe af vores læsere er desuden i gang med den offentlige lederuddannelse, og de vil derfor være særligt interesserede i artikler, der præsenterer teorier og begreber på en let måde.

Målgruppen er: 

  • Alt fra kommunaldirektør over mellemleder til institutionsleder eller afdelingssygeplejerske 
  • Travle mennesker, der sjældent har tid til at fordybe sig i lange eller tunge artikler 
  • Interesserede i ny viden og konkrete redskaber, de kan bruge i deres dagligdag.

Artikellængde

Artikler skal helst være have en længde på en til to A4-sider. Jo længere teksten er, jo vigtigere er det at huske at skrive let, lave mange afsnit og skabe en klar struktur, der giver overblik i teksten.

Hvis du kan opsummere din artikel i en række gode råd eller anvisninger til sidst, vil det gøre din artikel endnu mere konkret og brugbar for læseren.

Skriv til nettet

Læsernes tålmodighed er mindre, når de læser på nettet, og hvis din tekst ikke fænger med det samme, klikker de videre.

Som regel nøjes folk med at læse overskrifter og skimme teksten. Skab derfor overskuelighed i teksten via korte afsnit  samt evt. bullets og faktabokse. Brug også masser af underoverskrifter, så  læseren hurtigt kan få et overblik over strukturen i teksten.

Sproget skal være let, aktivt og brug gerne billedskabende ord og udtryk. Undgå helst passive verber.  Hvis du vælger at bruge fagtermer, skal du forklare, hvad de betyder.