Kommunikation om innovation

Denne bog hjælper dig til at blive en god og troværdig innovationkommunikator, der kan inspirere til at omsætte innovation fra brændende vision til levende organisationskultur.

- Fra brændende vision til levende organisationskultur

Verden er fuld af innovation. Nye teknologier, nye produkter, nye serviceydelser og helt nye industrier er dukket op.

Hvordan du kommunikerer om innovation, er afgørende, når du vil skabe mærkbar formidling, der kan omsættes til konkret handling. At kommunikere om innovation er en særlig form for kommunikation, der stiller skærpede krav til, at lederen er kreativ, tillidsskabelse, autentisk og mestrer evnen til at udstikke en retning. At få andre mennesker til at tænke og handle innovativt gennem sin kommunikation, er dog en vanskelig opgave.

Kvalitativ innovationskommunikation forudsætter organisatorisk forståelse, og bogen bidrager af samme grund til forskelligartet indsigt i motivation, strategi, kompleksitet, ledelse, tillid, feedback, kultur, læring, storytelling og præsentation – baseret på den nyeste viden inden for områderne. Den gode nyhed er, at innovationskommunikation kan læres.Denne bog hjælper dig til at blive en god og troværdig innovationkommunikator, der kan inspirere til at omsætte innovation fra brændende vision til levende organisationskultur.

Om forfatterne Susanne Rubæk, cand.scient.adm., suppleret med en række proceskonsulentuddannelser. Hun har bred erfaring fra ansættelser i privat og offentlig regi, og har de seneste 12 år drevet konsulentfirmaet one:life. Hun er desuden medstifter af Danish crowdsourcing. Læs mere om forfatter Susanne Rubæk.

Morten Svalgaard Nielsen, MA i ledelses- og organisationspsykologi, forfatter og chefkonsulent i HR og ledelse hos Dansk Erhverv. Læs mere om forfatter Morten Svalgaard Nielsen.

Forfatter Susanne Rubæk & Morten Svalgaard Nielsen
Forlag Jurist- og økonomiforbundets forlag
År 2016
Sider 263
Pris 495 kr.
ISBN 9788757433371
Køb bogen fra forlaget her