Sådan får du succes med PR og sociale medier

Denne grundbog rummer en opskrifter på hvordan man inddrager de sociale medier i PR-arbejdet. Bogen kan læses som en grundlæggende indføring i PR-arbejdet eller som opslagsværk i en travl hverdag.

Succesfuld markedsføring er i dag tæt forbundet med en fornuftig håndtering af de sociale medier – men hvordan inddrager man i praksis disse netværk i PR-arbejdet? Dét rummer denne grundbog en række opskrifter på. Bogen gennemgår klassiske PR-discipliner og sociale medier et for et og fortæller undervejs, hvordan de forskellige elementer i PR-arbejdet kan spille sammen og understøtte hinanden.

Første del af bogen behandler forskellige former for kontakt til pressen, herunder hvordan man skriver en god pressemeddelelse, og kommer også omkring brug af nyhedsbreve, hjemmesider og blog i PR-arbejdet. Her udfoldes desuden begreber som branding og storytelling, ligesom du lærer, hvordan du skriver, så du rammer dine målgrupper præcist.
Anden del af bogen er dedikeret de sociale medier, og hvordan de effektfuldt inddrages i PR-arbejdet. Der er udførlige vejledninger i, hvordan du får succes på Facebook, LinkedIn, Twitter, Google+, Pinterest og YouTube samt afsnit om eksempelvis søgemaskineoptimering og medieovervågning målrettet de sociale netværk.

Med konkrete værktøjer, trin-for-trin-guides og tjeklister vejleder bogen dig i alt fra de indledende, strategiske planlægningsfaser, til du trykker send, upload eller poster et indlæg. Du får baggrundsviden og indsigt, der bygger på mange års erfaring, sammen med velafprøvede PR-redskaber, som er lige til at gå til. Bogen kan læses fra ende til anden som en grundlæggende indføring i PR-arbejdet og kan samtidig anvendes som opslagsværk i en travl hverdag.

Forfatter René Hjetting
Forlag MyPressWire ApS
År 2014
Sider 152
Pris 249 kr.
ISBN 978-87-997580-0-5
Klik her for at købe bogen