Det at lave en ny strategi og realisere den er en omfattende proces. Især når organisationer springer vigtige trin over, ses manglende sammenhæng mellem strategien, og det medarbejderne gør i hverdagen. Det skaber frustrerede ledere og medarbejdere, og motivationen falder. Læs her om syv faldgruber, du bør undgå i det strategiske lederskab og få råd om, hvordan du styrer udenom.
Læs mere
17 eksempler på dårlig ledelse og hvad du kan gøre ved det
En leder som kun har fokus på bestemte medarbejdere eller giver ros til de samme personer igen og igen kan efterlade en arbejdsplads splittet og ufokuseret. Læs her, hvordan du med åbenhed og dialog kan undgå, at nogle føler sig ekskluderet.
Succes handler ikke kun om individuel dygtighed, men i høj grad om teamets samspil, afslører undersøgelse. Læs her, hvordan teamets samspil er afgørende for toppræstationer.
Læs mere
6 råd: Få en god samtale med en ansøger du ikke klikker med
Nogle jobsamtaler glider ubesværet og ender som en god oplevelse for både ansættelsesudvalg og kandidat, mens andre halter afsted og føles som en prøvelse for alle. Få her seks råd om at interviewe en kandidat, du ikke umiddelbart klikker med.
Læs mere
Sådan leder du en medarbejder der har ledelsesopgaver
Om et ledelsesspænd opfattes som for stort, for lille eller passende afhænger af kontekst, kommunikation, match og kompleksitet i opgaverne. I artiklen er otte råd til dig, der har medarbejdere med et særligt ansvar i fx en funktion som koordinator, fagligt fyrtårn og/eller leder uden formelt personaleansvar i dit ledelsesspænd.