Artikler



  • Donjeta Zabeli
Viser 5 / 6
Ingen resultater.
  • 6 råd: Sådan holder du en effektiv jobsamtale

    Du har modtaget mere end 20 ansøgninger, hvoraf flere er kompetente til den ledige stilling. Nu skal du udvælge hvilke kandidater, du vil se til en samtale. Men hvordan kan du effektivt vurdere - en for dig - helt fremmed person? Hvem og hvor mange skal være involveret i rekrutteringsprocessen? Og hvordan kan du se, om ansøgeren er det rette match? Læs med og få seks råd om, hvordan du holder en effektiv samtale.

    Læs mere
  • 6 råd om exit-samtaler

    Når en medarbejder siger op, bør du kende baggrunden for opsigelsen. For hvis du forstår hvorfor en medarbejder siger op, vil du være i bedre stand til at forhindre kollegerne i at følge trop. Læs, hvordan du bliver klogere på medarbejderne ved hjælp af exitsamtaler.

    Læs mere
  • 4 fejl nye ledere skal undgå

    Det, der gjorde dig til den bedste medarbejder, man kunne drømme om, kan – hvis du ikke er opmærksom - komme til at svække dig som ny leder. Det er naturligt at begå fejl som leder - særligt i begyndelsen - men begår du for mange, kan du gøre det ekstra svært for dig selv. Læs her, de typiske fejl nye leder begår, og hvordan du bedst undgår dem.

    Læs mere
  • 7 råd: Øg den psykologiske tryghed i forandringer

    Nogle forandringer skaber usikkerhed og måske ligefrem frygt hos medarbejderne. Så hvis du vil lykkes med forandringer, skal du have den psykologiske tryghed på plads først. Få her Edgar Scheins syv råd om, hvordan du skaber psykologisk tryghed.

    Læs mere
  • 5 narcissistiske træk hos chefen

    En narcissistisk chef gør ikke kun dit job som leder sværere –han eller hun skader også hele organisationen og dermed både din og medarbejdernes trivsel og produktivitet. Få fem tegn på, at din chef er narcissist, og læs, hvordan du tackler det.

    Læs mere