Artikler



  • Donjeta Zabeli
Viser 5 / 10
Ingen resultater.
  • Hvilken ledelsesstil skal du bruge og hvornår?

    Den ledelsesstil, der fungerer godt for nogle eller i en bestemt situation, fungerer nødvendigvis ikke altid over for andre eller på andre tidspunkter. Derfor er det vigtigt at kunne tilpasse sin ledelsesstil til omstændighederne. Læs om fordele og ulemper ved instruerende, inkluderende og coachende ledelsesstil.

    Læs mere
  • 7 råd: Sådan bliver du en mere empatisk leder

    Empati – evnen til at genkende og forstå andres følelser – er en værdifuld færdighed på arbejdspladsen, også hvis du er leder. Ledere der udtrykker empati og viser medfølelse, kan være med til at skabe et trygt arbejdsmiljø, hvor alle føler sig set, hørt og taget alvorligt. Læs med, og forstå vigtigheden af empati, samt hvordan du fremmer empatisk ledelse i din organisation.

    Læs mere
  • 4 råd når du vil tiltrække og fastholde medarbejdere

    Det kan være svært at tiltrække og fastholde de rigtige medarbejdere. Derfor følger mange ledere strategien: Spørg medarbejderne, hvad de vil have, og giv dem det. Selvom det virker fristende enkelt, så er det ikke altid nok. Læs, hvilke fire faktorer du bør have blik for på samme tid, og hvordan de er indbyrdes afhængige.

    Læs mere
  • 6 råd: Sådan holder du en effektiv jobsamtale

    Du har modtaget mere end 20 ansøgninger, hvoraf flere er kompetente til den ledige stilling. Nu skal du udvælge hvilke kandidater, du vil se til en samtale. Men hvordan kan du effektivt vurdere - en for dig - helt fremmed person? Hvem og hvor mange skal være involveret i rekrutteringsprocessen? Og hvordan kan du se, om ansøgeren er det rette match? Læs med og få seks råd om, hvordan du holder en effektiv samtale.

    Læs mere