Artikler



  • Cecilie Aavild Rahn
Viser 22 / 22
Ingen resultater.
  • Advarsel: 4 no-gos når du leder opad

    Chefer efterspørger initiativrige ledere, og nogle drømmer ligefrem om ”ulydige” ledere. Derfor skal du ikke blot parere ordrer. Du skal nysgerrigt undersøge nye muligheder på grænsen af det velkendte, når du leder op ad. Hvordan gør du det? Det får du her en række råd om.

    Læs mere
  • Afsløring: Denne type leder er mest skadelig

    En medarbejder fortæller om sin leder, der er fraværende og giver for frie tøjler. En anden medarbejder beklager sig over sin leder, der tyranniserer arbejdspladsen. Hvilken historie gør størst indtryk på dig? Ofte får den tyranniserende leder alt opmærksomheden, mens den fraværende i det stille kvæler medarbejdernes motivation.

    Læs mere
  • Advarsel: Det gør søvnmangel ved dig

    Anbefalingen er, at et voksent menneske skal sove mellem syv og ni timer hver nat. Det er dog de færreste, der får de anbefalede timer på ryggen, og undersøgelser viser, at hele 60 pct. af danskerne er generet af søvnproblemer. Dette tal er muligvis endnu højere nu, hvor coronakrisen raser. Læs om bivirkninger ved søvnmangel, og få råd om, hvordan du løser dine søvnproblemer.

    Læs mere
  • Derfor er tillid så afgørende i dit team

    Man skal give lidt af sig selv og sin personlighed på jobbet. For uden det, kan man ikke skabe tillidsfulde relationer til hinanden, og netop tillid er altafgørende for et succesfuldt samarbejde. Læs her mere om, hvorfor tillid er så vigtigt på jobbet.

    Læs mere
  • Tjekliste: Er du klar til at give feedback?

    Feedback er vigtigt, både for dig og dine medarbejdere. Men det kan gå grueligt galt, hvis du ikke er klar til at give den. Har du det rette mindset? Få her en liste, som du kan bruge til at tjekke efter, om du er klar til at give feedback.

    Læs mere
  • 3 råd om ledelse fra julemanden

    Om du er til jul eller ej, kan du lære noget af julemanden om god ledelse. Læs mere om ham den gamle, og få tre af hans bedste tips.

    Læs mere
  • De 5 vigtigste lederegenskaber – ifølge lederne selv

    De udviser høj moral, er åbne for nye ideer og har lyst til at udvikle andre. Det er nogle af de egenskaber, succesfulde ledere besidder. Læs her mere om de fem vigtigste lederegenskaber – ifølge lederne selv.

    Læs mere
  • Tjek her om du er en modig leder

    Vores tid kalder på modige ledere, der tør være sårbare, fejle, udleve deres værdier og som tilskynder til ro, leg og hvile. Læs her om fej ledelse og få den modige leders modsvar. Kan du tjekke af under alle punkter?

    Læs mere
  • 7 tips: Sådan forbedrer I jeres mødekultur

    Brainstorm i stilhed, tegn mere og benyt to-styks-pizza-reglen. Det er nogle af de tips, der hjælper jer til mere effektive møder. Få her tips til en bedre og mere effektiv mødekultur.

    Læs mere
  • Advarsel: Undgå disse 7 dumme fejl

    Når du som leder møder på arbejde selvom du er syg, sladrer eller tager telefonen i storrumskontoret, begår du en fejl, der kan skade relationen til dine medarbejdere. Læs mere om de umiddelbart uskyldige ting, du måske gør, der forstyrrer andre på jobbet.

    Læs mere
  • Disse 5 indretningsfejl skader produktiviteten

    Kniber det med koncentrationen på arbejdspladsen? Det kan faktisk godt skyldes temperaturen, de mennesker I omgiver jer med, eller mangel på planter. Læs her om fem indretningsfejl, der kan påvirke jeres produktivitet negativt.

    Læs mere
  • 4 tips: Sådan undgår I forstyrrelser

    En smartphone giver dig mulighed for altid at være på. Den er også en farlig tidssluger. Som leder kan du ved at reducere de digitale forstyrrelser fremme medarbejderes engagement og koncentration. Få fire råd om, hvordan du sikrer dine medarbejderes koncentration.

    Læs mere
  • 4 grunde til at dine medarbejdere mister motivationen

    Lysten til at få ordnet de svære opgaver, i stedet for at udsætte dem. Og evnen til at fastholde fokus, til trods for forstyrrelser. Det er motivation. Her kan du læse om fire motivationsfælder, og hvordan du undgår, at dine medarbejdere falder i dem.

    Læs mere
  • 5 råd: Kom godt tilbage efter ferien

    Nu skal du igen vågne til lyden af vækkeuret, madpakkerne skal smøres og indholdet i din indbakke leder ikke tankerne hen på Jussi Adler-Olsens nyeste krimi. Ferien er slut, og nu venter hverdagen. Her får du fem råd om at komme godt tilbage efter ferien.

    Læs mere
  • 4 råd: Hvad du kan lære af Game of Thrones

    Er du en af dem, der har slugt hvert et afsnit af den populære serie Game of Thrones? Eller aner du ikke, hvem Cersei Lannister er? Det er sådan set lige gyldigt. Alle kan lære noget om god (eller dårlig) ledelse af serien. Her får du fire råd fra Game of Thrones om god ledelse.

    Læs mere
  • Sådan håndterer du uenighed

    At få opbakning fra dine medarbejdere til nye initiativer er vigtig for organisationens succes. For at få det, skal du kunne respondere på en tålmodig og pæn måde, når dine medarbejdere er uenige. Det kræver, at du er fordomsfri, lytter til feedback og kan forene forskellige synspunkter. Få her fire råd om, hvordan du kan lykkes med nye tiltag ved at tage hånd om de konflikter der opstår undervejs.

    Læs mere
  • Julefrokost: Abefest eller arbejdsdag?

    Julefrokosten står for døren, og sammen med den følger overvejelserne om, hvordan en leder bør opføre sig: Skal du gå tidligt hjem og lade medarbejderne feste alene, eller skal du droppe distancen og slå dig løs til Wham’s Last Christmas?

    Læs mere
  • 4 råd: Skab en god læringskultur

    Hvis du vil have fuld valuta for de kurser, du sender dine medarbejdere på, skal du skabe en stærk læringskultur. Få fire råd om, hvordan du sikrer, at dine medarbejdere ser læring som en mulighed for udvikling, der gavner både dem selv og hele arbejdspladsen.

    Læs mere
  • 7 tips: Sådan undgår du kedelige møder

    Mange beklager sig over møder, og bemærkninger som ”vi har for mange møder”, ”de er spild af tid” eller ”vi får ikke udrettet noget” høres tit. Læs her, om syv tips, der kan hjælpe dig med at gøre de møder, du indkalder til, mere interessante.

    Læs mere
  • Advarsel: Disse 9 ting får dine medarbejdere til at smutte

    Når de bedste medarbejdere opsiger deres stilling, giver det ofte lederne grå hår. Og det er ikke uden grund. Der er nemlig få ting, som koster og forstyrrer lige så meget, som når gode medarbejdere smutter. Læs her, om de ni værste ting du kan sige og gøre, som i sidste ende skubber gode medarbejdere i armene på en ny arbejdsplads.

    Læs mere
  • 3 tips til at tænde en demotiveret medarbejder

    De fleste ledere har sikkert haft en medarbejder, som har mistet motivationen. Det er frustrerende, og det kan være svært for både dig og dine andre medarbejdere, at have medfølelse for en demotiveret medarbejder. Men det lønner sig at have medfølelse. Her får du en guide til, hvordan du ved at aktivere medarbejdernes søgesystem, får pustet nyt liv i motivationen.

    Læs mere