Hvis en medarbejder oplever, at han eller hun ikke kan leve op til egne eller andres forventninger kan det udløse stress. En anden velkendt stressudløser er konflikter på arbejdspladsen. Fælles for dem begge er, at de er forbundet med skam og kan føre til sygemeldinger. Få råd om, hvordan du sammen med medarbejderne forebygger stress på arbejdspladsen.
Hvordan du har det, påvirker ikke kun dig selv, men også dine medarbejdere. Læs, hvorfor du skal sætte omsorg for dig selv i højsædet, og få råd om, hvordan du konkret gør - selvom opgaverne kommer flyvende, og du føler dig som sidste mand på dækket.
Du drukner i opgaver, hvis din ledelse er styret af dit behov for kontrol, for så uddelegerer du ikke nok, og medarbejderne går glip af værdifuld læring. Læs om fem tegn på, at du mikrostyrer – og få inspiration til at ændre din adfærd.
Der findes masser af gode råd og skemaer til, hvordan du med fordel kan holde MUS-samtaler. Alligevel oplever mange, at en MUS ikke giver den ønskede værdi. Vi på Lederweb har været igennem vores mange artikler om MUS og samlet de syv største no-gos, når du holder MUS. Få dem her, så du kan undgå dem og holde en god MUS.
Står du med følelsen af, at du har tabt dit publikum, når du præsenterer noget? Travlhed, e-mails og sociale medier er dine værste konkurrenter, når det handler om at vinde andres opmærksomhed. Læs her, hvordan du laver præsentationer, der får folk til at lytte.