Artikler



  • Christina Buk Vester
Viser 8 / 8
Ingen resultater.
  • De bedste råd fra bykongen, direktøren, cheftræneren og mesterkokken

    Fire markante lederskikkelser, der hver kender til det at skulle performe optimalt under pres, giver her deres bedste råd om ledelse.

    Læs mere
  • Har du konfronteret dine medarbejdere i dag?

    Hver fjerde adspurgte i en ny undersøgelse afslører, at de oplever flere konflikter på arbejdspladserne nu end for et år siden. Det er lederens opgave at gribe ind, både når det gælder specifikke konflikter, og når det handler om generel uhensigtsmæssig adfærd. Find ud af, om du er god til at gribe ind, når det kræves, og læs, hvordan du dropper konfliktskyheden til fordel for den konstruktivt konfronterende facon.

    Læs mere
  • Når du skal ansætte en praktikant

    Står du for at skulle ansætte en praktikant? Harvard Business Review har lavet en liste med fire ting, du som leder bør gøre, hvis du vil sikre, at forløbet bliver godt for både din organisation og praktikanten selv.

    Læs mere
  • Lær at sige nej

    Det kan være svært at sige fra, når en kollega, medarbejder eller chef beder om hjælp til at løse en opgave. Men som leder skal du kunne sige nej, så du ikke bruger din tid på de forkerte opgaver. Her får du ni gode råd om, hvordan du kan lære at sige fra på en god måde.

    Læs mere
  • Frivillige skal også ledes

    Ledelse af frivillige bliver en stadig vigtigere del af ledelsesopgaven. Det forventer 65 pct. af lederne, når de i en rundspørge lavet af Væksthus for Ledelse bliver spurgt til deres egen ledelsesopgave fremover. Hvilken ledelsesopgave, det præcist er, de offentlige ledere skal håndtere i mødet med den stadig større andel af frivillige, prøver et nyt Væksthus-projekt at finde svar på.

    Læs mere
  • 7 gode råd til en mere positiv arbejdsplads

    Højere produktivitet, lavere sygefravær og lavere personaleomsætning. Det er, hvad arbejdspladser, der anvender forskningsresultaterne inden for positiv psykologi, oplever sammenlignet med andre arbejdspladser. Her får du syv gode råd til, hvordan du skaber en mere positiv og effektiv arbejdsplads.

    Læs mere
  • 10 bud til at lede relationer

    Relationel koordinering - evnen til at samarbejde - påvirker produktivitet, kvalitet og arbejdsglæde, lyder det fra den amerikanske forsker Jody Hoffer Gittell. Læs om relationel koordinering og se de 10 bud du skal følge for at skabe relationer.

    Læs mere