Højere produktivitet, lavere sygefravær og lavere personaleomsætning. Det er, hvad arbejdspladser, der anvender forskningsresultaterne inden for positiv psykologi, oplever sammenlignet med andre arbejdspladser. Her får du syv gode råd til, hvordan du skaber en mere positiv og effektiv arbejdsplads.
Læs mere
De bedste råd fra bykongen, direktøren, cheftræneren og mesterkokken
Snøft til et personalemøde eller tårer under MUS’en. Som leder er der sandsynlighed for, at du vil opleve situationer, hvor dine medarbejdere kæmper med at holde tårerne tilbage og taber kampen. Her får du Harvard Business Reviews gode råd til, hvordan du håndterer, når din medarbejder græder på arbejdet.
Hver fjerde adspurgte i en ny undersøgelse afslører, at de oplever flere konflikter på arbejdspladserne nu end for et år siden. Det er lederens opgave at gribe ind, både når det gælder specifikke konflikter, og når det handler om generel uhensigtsmæssig adfærd. Find ud af, om du er god til at gribe ind, når det kræves, og læs, hvordan du dropper konfliktskyheden til fordel for den konstruktivt konfronterende facon.
Står du for at skulle ansætte en praktikant? Harvard Business Review har lavet en liste med fire ting, du som leder bør gøre, hvis du vil sikre, at forløbet bliver godt for både din organisation og praktikanten selv.