Artikler



  • Pernille Hjorth
Viser 24 / 24
Ingen resultater.
  • 10 spørgsmål du aldrig må stille dine medarbejdere

    Er Hanne i gang med at søge nyt job? Og hvad synes dine medarbejdere egentlig om dig? Som leder er der mange spørgsmål, du ville ønske, du kendte svarene på. Men der er særligt ti spørgsmål, du aldrig kan tillade dig at stille dine medarbejdere. Læs dem her.

    Læs mere
  • 10 fejl du skal undgå når du leder opad

    Uden en god relation til din chef, snævrer dit ledelsesrum sig ind, og det bliver svært for dig at lede. Her får du råd om, hvordan du leder relationen til din chef og en oversigt over ti ting, du skal afholde dig fra at gøre, hvis du vil opnå succes.

    Læs mere
  • 4 medarbejdertyper der giver dig grå hår

    Springer du ind imellem en frokost over for at undgå en medarbejder? Du kan ikke holde lige meget af alle, men som leder skal du kunne håndtere forskellige typer. Læs, hvordan du bedst motiverer den målrettede, den følsomme den analytiske og hyggeonklen.

    Læs mere
  • Nyt job? Det skal du kunne

    Hvad skal der til for at få en lederstilling i en kommune eller region? Lederweb har undersøgt, hvilke kompetencer der bliver efterlyst i stillingsopslagene. Se top 10 over kompetencer, og læs, hvorfor der hverken er plads til wannabes eller konsulentretorik blandt kommunale og regionale ledere.

    Læs mere
  • Ekspert: Sådan undgår du at ansætte den forkerte

    Det koster både tid og ressourcer, når du skal ansætte en ny medarbejder. Lederweb har spurgt rekrutteringsekspert Lars Lundmann, hvordan du bedst overvinder de centrale udfordringer i rekrutteringsprocessen, så du vælger den rigtige kandidat, og fastholder hende.

    Læs mere
  • Smørrebrød eller palæo? Server din feedback med omhu

    Det begynder med ros, så tilsættes kritikken, og det hele rundes af med flere rosende ord. Som leder har du sikkert både udøvet og været udsat for feedback i form af den traditionelle feedbacksandwich. Er du og dine medarbejdere mættede af den klassiske sandwich, kan du her læse omandre typer af sandwiches, du kan bruge, når du skal levere feedback til dine medarbejdere.

    Læs mere
  • 7 tips til dig der har travlt

    Flyver tiden fra dig, og går du ofte hjem med fornemmelsen af ikke at have nået det, du skulle? Her får dusyv tips med inspiration til, hvordan du får det bedste ud af den tid, du har til rådighed.

    Læs mere
  • Når din dygtigste medarbejder skader teamet

    Hun er uforskammet, stødende og arrogant over for både dig og dine medarbejdere. Du tolererer hende, fordi hun er hamrende dygtig og uundværlig. Men hvis du ikke handler, ødelægger hun dit team bid for bid. Læs her, hvordan du sætter rammer for den kompetente medarbejder, der opfører sig elendigt.

    Læs mere
  • Afliv brainstorming og få bedre ideer

    Pinlig tavshed, medarbejdere der kigger væk og det whiteboard, hvor du med store bogstaver har skrevet ”Gode ideer:” er tomt. Brainstorming er ikke altid den bedste metode til at få ideer i spil. Læs her, hvad du ellers kan gøre for at få medarbejdernes ideer på banen.

    Læs mere
  • Ledelsesråd fra 16 af Danmarks bedste offentlige ledere

    Lederweb har efterlyst ledere, der kan noget helt særligt for at blive klogere på, hvad de lægger vægt på i deres ledelse. Her får du ledelsesråd fra nogle af de bedste kommunale og regionale ledere.

    Læs mere
  • Genveje til at øge din produktivitet

    Du mindes de dage, hvor du forlader arbejdspladsen med en følelse af, at alt bare er lykkedes. Du har klaret alle punkter på din to-do liste, stået til rådighed for dine medarbejdere og været en god leder. Oplev denne produktive rus hver dag – læs her hvordan.

    Læs mere
  • Sådan smadrer du din troværdighed

    Ingen medarbejdere ønsker at følge en utroværdig leder. Derfor skal du være opmærksom på, hvilke handlinger der kan skade din troværdighed. Læs her om de fire handlinger, som du ikke må begå.

    Læs mere
  • Konfliktråd til konfliktsky ledere

    Det er et problem, hvis du undgår konflikter i et forsøg på at være en rar og vellidt leder. For hvis du tror, du hjælper dine medarbejdere ved ikke at forstyrre freden, narrer du dig selv. Du kan sagtens påpege problemer og deltage i konflikter og være et rart menneske på samme tid. Her er fem strategier til konflikter for konfliktsky ledere.

    Læs mere
  • Er din medarbejder rebel eller stræber?

    Er din medarbejder en spørger, stræber, ja-siger eller rebel? Ved at vide, hvordan dine medarbejdere reagerer på dine forventninger, kan du bedre motivere dem. Læs om de fire typiske reaktionsmønstre, og hvordan du bedst håndterer dem.

    Læs mere
  • 5 ting du aldrig må undlade at handle på

    Hvis du ikke kan træffe beslutninger, rose dine medarbejdere eller tage hånd om konflikter, kan det have konsekvenser for dine medarbejdere. Selvom der altid er en risiko forbundet med en handling, er det ofte langt værre, hvis du ser passivt til. Læs her om, i hvilke situationer det har konsekvenser ikke at handle.

    Læs mere
  • 10 tricks til at blive mere overbevisende

    Budskaber brænder bedre igennem, hvis du leverer dem overbevisende. Hemmeligheden er, at du ikke kun skal få andre til at kunne lide dine ideer, men til at kunne lide dig som person. Her får du 10 tricks, der hjælper dig til at blive en mere overbevisende leder.

    Læs mere
  • Skub aben af din skulder

    Bruger du hele dagen på at tage hånd om dine medarbejderes opgaver? Hvis du som leder kan nikke genkendende til, at du løber tør for tid, mens dine medarbejdere løber tør for opgaver, så lider du under en af de fundamentale udfordringer med uddelegering. Få her fem råd om, hvordan du slipper af med aben på din skulder.

    Læs mere
  • Lewins 3 trin til forandringsledelse

    Ved at forberede dine medarbejdere og organisation grundigt på de forandringer, der skal ske, undgår du tumult og kaos. Kurt Lewins model hjælper dig til at forstå faserne i en forandringsproces, så forandringen bliver en succes.

    Læs mere
  • Kend dit personlige mål og bliv en bedre leder

    For at være en effektiv leder, har du brug for et overordnet, personligt mål at styre efter. Her får du en guide til, hvordan du identificerer og formulerer dit personlige mål, så du kan bruge det i praksis.

    Læs mere
  • Advarsel: 8 ledelsessygdomme der skader samarbejdet

    Dårlige vaner som fx at bebrejde andre eller forvente, at dine medarbejdere er tankelæsere er symptomer på ledelsessygdomme. De ødelægger samarbejde og opgaveløsning i medarbejderstaben. Hvis du kender symptomerne, kan du finde den rette vaccine. Læs her om otte ledelsessygdomme, og hvordan du kurerer hver og én.

    Læs mere
  • Lær at forhandle som en FBI-agent

    Den afdeling du er leder for, har brug for penge til et nyt projekt. Din chef har ikke ubegrænsede midler, så hvis dit tiltag skal prioriteres, skal du være overbevisende i forhandlingssituationen. Læs her, hvordan du med teknikker, udviklet af FBI, overbeviser din chef.

    Læs mere