Det kan være svært at vælge og vrage mellem alle de kreative metoder, når nye idéer skal på bordet. Ifølge ny ph.d.-afhandling er det heldigvis ligegyldigt, hvilken model, du som leder vælger, så længe den indeholder fem bestemte elementer. Læs her hvilke fem elementer, der fremmer jeres idéudvikling.
De er konstant online, de vælger selv, hvor de vil bruge deres kræfter, de deler anbefalinger og lader sig ikke diktere – de er ’Generation F’ – ’ F’ som i Facebook, og de stiller helt nye krav til din organisationsstruktur og ledelse. Læs her hvordan du, ifølge Management-guruen Gary Hamel fra London Business School, integrerer internettets ’psykologi’ i din ledelsespraksis.
Videndeling er for mange en selvfølgelighed, for andre en besværlighed. Ifølge ledelseskonsulent Susanne Teglkamp, kræver det uanset hvad, en indsats at bevare og udvikle en effektiv videndeling. Det behøver hverken at være svært, dyrt eller vanskeligt. Læs her hvordan du sikrer en effektiv videndeling.