Artikler



  • Signe Gaden
Viser 9 / 9
Ingen resultater.
  • 4 trin til at styrke motivationen med et ”hvorfor”

    Mange medarbejdere indgår i en lang og kompliceret kæde af arbejdsgange for at løse velfærdsopgaven. For medarbejderne kan det betyde, at de får svært ved klart at se meningen med deres eget bidrag til opgaven. Når meningen med arbejdet træder i baggrunden, daler motivationen. Her er fire strategier til at styrke dine medarbejderes motivation med et "hvorfor".

    Læs mere
  • Guide til MUS, LUS, hyr og fyr

    Lederweb har samlet de bedste råd om, hvordan du holder en god samtale – hvad enten det er ansættelsessamtalen, MUS eller afskedigelsessamtalen, som du skal gennemføre.

    Læs mere
  • 6 tips til at få succes med networking

    Et godt netværk kan sikre dig værdifuld sparring til din ledelse eller øge dine chancer for at få drømmejobbet. Men det er en udfordring at bruge sit netværk uden at det bliver overfladisk eller akavet. Her får du forskningens bud på, hvordan du får succes med networking.

    Læs mere
  • Ny rapport: Lederen skal lede grænseoverskridende

    En borgers sygdom kan både blive forlænget og forværret, når behandlingsforløbene ikke hænger godt nok sammen. Mislykkes sundhedsvæsenets samarbejde på tværs af sektorerne, skaber det utryghed, og er usundt for samfundsøkonomien. Ifølge en ny rapport er en del af løsningen netværksledelse. Læs, hvad der kendetegner den dygtige netværksleder her.

    Læs mere
  • Guide til ansættelsesforløbet

    Det kan mærkes på budgettet, når den forkerte medarbejder bliver ansat. En ny tidskrævende proces skal i gang, og produktiviteten daler. Det kan derfor betale sig at være grundig og forberedt under rekrutteringsforløbet. Her får du overblik over, hvad et godt rekrutteringsforløb skal indeholde for at spotte den rette kandidat til jobbet.

    Læs mere
  • Tillid booster den sociale kapital

    Ledere skal inddrage deres medarbejdere mere, hvis de vil øge effektiviteten og kvaliteten i arbejdsopgaverne. Sådan lyder det i Produktivitetskommissionens nye rapport. Her får du nogle råd om, hvordan du som leder kan give effektiviteten og kvaliteten på arbejdspladsen et boost ved at arbejde med social kapital.

    Læs mere
  • Bliv autentisk uden at krænge din sjæl ud

    Balancen mellem at fortælle en sjov personlig anekdote og at krænge sin sjæl ud på arbejdspladsen er hårfin, men vigtig. Det kan hurtigt give bagslag og virke malplaceret, hvis konteksten og modtageren ikke er den rigtige. Harvard Business Review giver råd om, hvordan du får succes med at være en autentisk leder.

    Læs mere
  • For selvfed til feedback

    Egoer udvider sig hurtigere end taljemål. At være leder og kun få at vide, at du er genial kan hurtigt gå ud over dine evner til at udvikle dig og træffe de gode beslutninger. De fleste medarbejdere er sparsomme med konstruktiv kritik, fordi de gerne vil holde sig på god fod med deres leder. Harvard Business Review giver her nogle bud på, hvordan du får dine medarbejdere til at fortælle dig det, du ikke vil høre.

    Læs mere
  • Find balancen mellem hønemor og Rambo

    Et høfligt, men ikke oprigtigt, smil, en slasket holdning eller overdreven entusiasme kan virke som små ting. Men de er vigtige signaler og afgørende for, hvordan dine medarbejdere opfatter dig som leder, og hvordan de opfører sig på arbejdspladsen. Harvard Business Review giver her nogle bud på, hvordan du bliver en succesfuld leder ved at have fokus på både autoritet og omsorg.

    Læs mere