Artikler



  • Sophie S. Sørensen
Viser 11 / 11
Ingen resultater.
  • 3 årsager til at du uddelegerer for lidt

    Det er en myte, at lederens personlighed gør, at hun ikke uddelegerer. Årsagen er typisk ydre omstændigheder som et for lille ledelsesrum og for få medarbejdere. Læs om årsagerne til, at mange ledere har svært ved at uddelegere og om, hvordan du bliver bedre til at slippe opgaverne.

    Læs mere
  • Sådan tackler du en dårlig chef

    Nogle chefer inspirerer og motiverer deres ledere, mens andre gør hverdagen trist og frustrerende. Læs, hvordan du håndterer fem forskellige typer af dårlige chefer.

    Læs mere
  • Schein: Sådan stiller du gode spørgsmål

    Medarbejderne kan tolke nogle af dine spørgsmål som belærende og bedrevidende. Det hæmmer medarbejdernes åbenhed og relation til dig. For at få åbensindede og hjælpsomme medarbejdere, skal du stille ydmyge spørgsmål. Sådan lyder rådet fra Edgar H. Schein, der i bogen Spørg, sætter fokus på fire spørgsmålstyper, som du skal være opmærksom på.

    Læs mere
  • Forskning: 4 måder at styrke motivationen på

    Motivation er bedre til at forudsige succes i arbejdslivet end intelligens, kompetencer eller løn. Det fastslår forskningen. Derfor skal du som leder fokusere på dine medarbejderes motivation. Her får du fire faktorer, der ifølge forskningen, øger motivationen.

    Læs mere
  • 5 egenskaber du skal kigge efter når du ansætter

    Hver gang du ansætter en ny medarbejder, træffer du en afgørende beslutning som leder. Her får du fem råd om, hvad du skal kigge efter, når du rekrutterer nye medarbejdere.

    Læs mere
  • Sådan leder du de usynlige medarbejdere

    Det er ikke alle medarbejdere, der bliver motiveret af italesat anerkendelse fra ledere eller kolleger. De bliver derimod motiveret af, at de selv ved, at de gør et godt stykke arbejde, og ved diskret anerkendelse af deres indsats. Her får du inspiration til at lede dine stille medarbejdere.

    Læs mere
  • Kærlighed øger jobtilfredsheden

    Kærlighed er ikke et ord, man normalt hører på gangene eller i mødelokalerne. Men kærlighed og omsorg for hinanden på arbejdspladsen har positiv indflydelse på resultaterne, jobtilfredsheden og fraværet. Det viser en ny undersøgelse.

    Læs mere
  • Få styr på følelserne og brug kritik konstruktivt

    Vrede, irritation og skuffelse er almindelige reaktioner på kritik. Selvom kritik vækker stærke følelser, er det vigtigt at bruge den konstruktivt. Som leder skal du vide, hvad der antænder din lunte, for at du kan bruge kritikken til at udvikle dig. Her giver Harvard Business Review dig seks trin til at tage imod og omsætte kritik til noget konstruktivt.

    Læs mere
  • Født til ledelse - fup eller fakta

    Ifølge psykologien er der nogle ledelseskompetencer, der kan læres og nogle, der er sværere at lære. Erhvervspsykolog Peter Klange fortæller, hvilke kompetencer man skal have med i bagagen, inden man bliver leder, og hvilke kompetencer, der kan udvikles.

    Læs mere
  • Sådan bliver du en bedre leder i 2014

    God ledelse handler ikke kun om smarte nye metoder. Forbes giver seks klassiske råd, som kan hjælpe dig til at blive en bedre leder i 2014. De seks råd er en kærkommen mulighed for at få opfrisket de klassiske ledelsesdyder, som du kan bruge i din hverdag.

    Læs mere