Artikler



  • Sophie S. Sørensen
Viser 5 / 11
Ingen resultater.
  • 3 årsager til at du uddelegerer for lidt

    Det er en myte, at lederens personlighed gør, at hun ikke uddelegerer. Årsagen er typisk ydre omstændigheder som et for lille ledelsesrum og for få medarbejdere. Læs om årsagerne til, at mange ledere har svært ved at uddelegere og om, hvordan du bliver bedre til at slippe opgaverne.

    Læs mere
  • Sådan tackler du en dårlig chef

    Nogle chefer inspirerer og motiverer deres ledere, mens andre gør hverdagen trist og frustrerende. Læs, hvordan du håndterer fem forskellige typer af dårlige chefer.

    Læs mere
  • Schein: Sådan stiller du gode spørgsmål

    Medarbejderne kan tolke nogle af dine spørgsmål som belærende og bedrevidende. Det hæmmer medarbejdernes åbenhed og relation til dig. For at få åbensindede og hjælpsomme medarbejdere, skal du stille ydmyge spørgsmål. Sådan lyder rådet fra Edgar H. Schein, der i bogen Spørg, sætter fokus på fire spørgsmålstyper, som du skal være opmærksom på.

    Læs mere
  • Forskning: 4 måder at styrke motivationen på

    Motivation er bedre til at forudsige succes i arbejdslivet end intelligens, kompetencer eller løn. Det fastslår forskningen. Derfor skal du som leder fokusere på dine medarbejderes motivation. Her får du fire faktorer, der ifølge forskningen, øger motivationen.

    Læs mere
  • 5 egenskaber du skal kigge efter når du ansætter

    Hver gang du ansætter en ny medarbejder, træffer du en afgørende beslutning som leder. Her får du fem råd om, hvad du skal kigge efter, når du rekrutterer nye medarbejdere.

    Læs mere