Føler du, at du er mere effektiv, når du multitasker? Det er du desværre ikke. Faktisk bliver du mere ineffektiv, mindre kvik og mere stresset. Hjerneforsker beskriver de konsekvenser, det har for dig og dit helbred, når du multitasker.
Hvis du ikke er opmærksom på det, risikerer du at tage dit arbejdspres med hjem. Ofte på bekostning af din familie, dit parforhold eller helbred. Få fem råd om, hvordan du lader opgaverne blive på arbejdet.
Det er aldrig behageligt at få kritik. Men hvis du er bevidst om din reaktion på kritik, kan du lære at bruge den konstruktivt. Læs her om fire typiske reaktioner på at modtage konstruktiv kritik.
Halter dine medarbejderes engagement og er deres energi på lavpunktet? Læs om, hvordan du ved at indføre tre indianske ledelsesprincipper i organisationen kan øge engagement, entusiasme og energi hos dine medarbejdere.
Én af lederens hovedopgaver er at kommunikere opgaver, som skal løses. Men ikke alle ledere er lige gode til at fortælle, hvorfor noget skal gøres, og derved motivere deres medarbejdere til at følge organisationens strategi. Læs her, hvordan du undgår denne kommunikationsbrist.