Artikler



  • Dorthe Storm Meier
Viser 5 / 15
Ingen resultater.
  • Podcast: Kulturen er vigtig i kampen om arbejdskraften

    Der mangler hænder i det offentlige, og det er svært at fastholde og rekruttere medarbejdere. Kan en kulturen på arbejdspladsen være en del af løsningen? Tre topledere deler deres erfaringer om, hvordan de forsøger at skabe en kultur, der kommer ud i alle kroge og skaber et godt omdømme udad til. En kultur som skal gøre det lettere at rekruttere og fastholde. Lyt med i Væksthus for Ledelses podcast.

    Læs mere
  • 10 temaer der påvirker dit ledelsesspænd

    Er du leder for 13 eller 73 medarbejdere? Det påvirker kvaliteten af din ledelse om du har få eller mange medarbejdere, som du er leder for. Ny publikation fra Væksthus for Ledelse sætter fokus på, hvad direktører, chefer og ledere i kommunerne med fordel kan tage i betragtning, når de skal fastlægge eller håndtere ledelsesspændet. Undersøgelsen peger på ti temaer, der alle har betydning for ledelsesspændet – temaer som fx medarbejdernes kompetencer, opgavernes kompleksitet og lederens stil.

    Læs mere
  • 10 værktøjer til digital innovation

    Ledelse og dialog er afgørende, når du vil skabe en arbejdsplads, der kan udnytte de digitale muligheder til at løse jeres kerneopgave smartere. Her får du ti værktøjer, der kan hjælpe jer med at tænke i nye digitale løsninger sammen og som sætter digital innovation på jeres fælles dagsorden. Værktøjerne er lette at bruge på arbejdspladsen, fx til et personalemøde eller en temadag.

    Læs mere
  • Podcast: 3 no go’s i konfliktfyldte samtaler med borgere

    Hvordan formidler en chef sine budskaber til en borger uden hverken at optrappe en konflikt eller overskride sine beføjelser? I denne podcast giver centerchef Hanna Bohn Vinkel og erhvervspsykolog Trille Frodelund Lykke inspiration og teknikker til, hvordan du bliver bedre til samtaler, hvor du skal overbringe svære budskaber.

    Læs mere
  • Råd og øvelser: Styrk dine relationelle samtalekompetencer

    En stor del af dit arbejde som chef foregår gennem samtaler – hvad enten det er med borgere, kolleger, ledere, medarbejdere eller direktører. Du skal med andre ord kunne gå i dialog og tage de samtaler – også dem, hvor der er noget på spil. Få her råd og øvelser, der styrker dine relationelle samtalekompetencer.

    Læs mere