Artikler



  • Emilie Welcher-Ulholm
Viser 7 / 7
Ingen resultater.
  • Styrk lederteamet med supervision

    Det er udbredt at arbejde i lederteams. Teamets tilstand har stor betydning for resten af organisationen. Derfor er det vigtigt at sætte fokus på, hvordan lederteams kan skabe bedre resultater. Her er supervision et godt værktøj. Læs, hvordan I styrker jeres lederteam med supervision.

    Læs mere
  • 5 regler for god ledelse

    Form fremtiden, få tingene til at ske og investér i dig selv. Sådan lyder tre af de fem regler, der bestemmer om du får succes som leder. Mestrer du de fem grundprincipper, så er du 70 procent i mål. Læs om de fem regler her.

    Læs mere
  • Undgå faldgruber i din ledelsesevaluering

    Et klart formål og en systematisk opfølgning er nogle af forudsætningerne for at ledelsesevaluering bliver en succes for både ledere og organisationen. Læs, hvilke 6 faldgruber du skal være opmærksom på ved ledelsesevaluering.

    Læs mere
  • Når lederen er sjov. Eller…

    Humor kan skabe god stemning på arbejdspladsen men kan også have den modsatte effekt, hvis humoren ikke er fælles. Som leder skal du derfor bruge humor med omtanke. Læs, hvordan du bruger humor i din ledelse.

    Læs mere
  • Sådan skaber du en ny kultur

    Den dag enheden formelt er fusioneret, og du tiltræder som leder, begynder en ny og intens periode. I skal hurtigt blive køreklar og leve op til kravet om sikker drift. Det er nu, medarbejderne skal arbejde sammen, og du for alvor skal træde i karakter i din rolle som ny leder.

    Læs mere
  • Succes kan ende som fiasko

    Ledere er gode til at vende fejl til læring og udvikling. Desværre kniber det med at lære af deres succeser, selvom der er lige så meget lærdom at hente. Ironisk nok risikerer lederne derfor, at succes bliver til fiasko. Læs, hvordan du og din arbejdsplads kan bruge jeres succeser til at blive mere succesfulde.

    Læs mere
  • Derfor skal du smalltalke

    Mange ledere opfatter smalltalk som en tidsrøver og langt fra som en del af lederrollen. Men lederen, der evner at smalltalke, binder faktisk arbejdsdagen og organisationen bedre sammen, skriver forfatteren til bogen "Tag kontakt – guide til smalltalk".

    Læs mere