
Værktøj: Få styr på hvem der tager ansvar
Har I også oplevet, at mange gode idéer og intentioner drukner i, at der aldrig for alvor bliver handlet på dem? Få her et værktøj, der skaber klarhed i forhold til, hvem der gør hvad.
Læs mereHar I også oplevet, at mange gode idéer og intentioner drukner i, at der aldrig for alvor bliver handlet på dem? Få her et værktøj, der skaber klarhed i forhold til, hvem der gør hvad.
Læs mereVi kan styre vores hjerne til at tænke på en række forskellige måder. Læs her, hvilke tre måder de mest succesfulde ledere bruger deres hjerne, når de skal finde nye løsninger på morgendagens udfordringer og lær dem kunsten efter.
Læs mereTillid er noget man skal gøre sig fortjent til. Hvis I etablerer en kultur der er præget af tillid, hjælpsomhed og gensidig afhængighed, står I meget stærkere, når I møder modstand. Læs her, hvordan du som leder opbygger en stærk tillidscirkel.
Læs mere”Autenticitet” er et ord, som ofte bliver brugt, men hvor tit tænker vi egentlig over, hvad det rent faktisk betyder? Generelt opfatter vi betydningen af autenticitet som værende kvaliteten ved at være ét med sig selv, og det er en god start. John Mattone, der er én af verdens førende autoriteter i lederskab, talent og kultur, kommer her med sit bud på, hvad autenticitet er, og hvordan du bliver mere autentisk som leder.
Læs mereVidendeling og innovation på tværs af afdelinger er vanskelig, når fokus udelukkende er på at løse sine egne opgaver og arbejdspladserne er inddelt i teams, arbejdsområder og stillinger. En måde at øge videndelingen på, er, at ”work out louder” og samtidig holde fast i den måde, organisationen fungerer på i dag. Få her råd om hvordan.
Læs mereGoogle er på mange måder en frontløber i forhold til at tænke og skabe en ægte high-performance kultur. Her får du fire af de vigtigste læringer fra Google, som du kan bruge til at understøtte udviklingen af en højt præsterende arbejdskultur.
Læs mereSom offentlig leder kan det være en udfordring både at tiltrække og fastholde talent. Det er ikke længere tilstrækkeligt at rekruttere ved at skrive relevante jobopslag og deltage på jobmesser. Læs om, hvad du skal gøre for at tiltrække de bedste medarbejdere i fremtiden.
Læs mereNy international forskning fra både Stanford, Harvard og Cambridge peger i samme retning: Fremtidens ledere skal evne at italesætte og lytte højere til områder, som lige nu ikke fylder ret meget i hverken teoretisk eller praktisk ledelse. Som leder skal du lytte højere til din medarbejder – både i forhold til hans arbejds- og hans privatliv. Jo bedre du forstår dine medarbejdere, jo bedre kan du være leder for dem.
Læs mereDer er brug for et endeligt opgør med myten om, at det private erhvervsliv er bedre gearet til innovation og nytænkning end det offentlige. Det skal ske igennem integrationen af fire innovative grundsten, som du kan læse om her.
Læs mere