Artikler



  • Lise Keller
Viser 16 / 16
Ingen resultater.
  • Sæt værdi på jeres sociale kapital

    Vil du gerne vide, hvordan det står til med den sociale kapital på din arbejdsplads? Så får du her et kort og enkelt spørgeskema til at måle den sociale kapital, så du sammen med medarbejderne og resten af ledelsen har et afsæt for en dialog om, hvordan I styrker jeres sociale kapital.

    Læs mere
  • Værktøj: Kan og skal opgaver - fokus på kerneopgaven

    Når vi siger, at vi ikke har tid til at udføre en bestemt opgave, betyder det egentlig, at vi har valgt ikke at prioritere den. Her er et værktøj, du kan bruge til at støtte dine medarbejdere i at prioritere arbejdsopgaver med udgangspunkt i kerneopgaven. Det forebygger stress.

    Læs mere
  • Lederens stress - dilemmaer og løsninger

    Du er rollemodel for dine medarbejdere. Passer du godt på dig selv, skaber det ringe i vandet og fungerer som opfordring til dine medarbejdere om at gøre det samme. Men opgaven er ikke lige til i en travl hverdag. Her præsenteres du for fire typiske dilemmaer og løsninger knyttet til din trivsel som leder.

    Læs mere
  • Prioriter din egen trivsel med coaching

    Du er sikkert opmærksom på, om dine medarbejdere trives. Men hvad med dig selv? Uanset om du er ny i lederjobbet eller erfaren leder, kan coaching være med til at sætte fokus på din trivsel og udvikling som leder – til glæde for hele arbejdspladsen. Læs om, hvordan du får det bedste ud af samarbejdet med en coach.

    Læs mere
  • Den påskønnende løsningsmetode

    Den påskønnende løsningsmodel (Appreciative inquiry) beskriver, hvordan du kan håndtere forandringer gennem en positiv proces.

    Læs mere
  • Lederen som en lus mellem to negle

    Skal du orientere dig mod dine chefer eller dine medarbejdere - eller operere midt i spændingsfeltet?

    Læs mere
  • 6-punkts plan til indførelse af værdibaseret ledelse

    Hvis du vil indføre værdibaseret ledelse, indebærer det højst sandsynligt en omstillingsproces. Her får du en konkret plan med seks punkter.

    Læs mere
  • Fem måder at håndtere konflikter

    Typisk håndterer du konflikter på 1-2 måder. Men der er mange flere måder og de skal bruges situationsbestemt. Du slipper ikke godt fra at bruge samme stil hver gang.

    Læs mere
  • Sådan tackler du stress hos medarbejderne

    En præsentation af forskellige handlestrategier, der kan fjerne eller reducere dine medarbejderes stressniveau.

    Læs mere
  • Når lederen mobber

    Lederen er i den stærkere position og har muligheden for at misbruge sin magt i forhold til den enkelte medarbejder. Ifølge faglitteraturen om mobning støder man tit på den konstatering, at det er ledere, der tegner sig for mange tilfælde af mobning.

    Læs mere
  • Sådan hjælper du en medarbejder der bliver mobbet

    Du har en lang række handlemuligheder når mobning konstateres i organisationen. Det første du bør gøre, er at indlede en samtale med ofret.

    Læs mere
  • 10 råd til teamlederen

    Her er råd om, hvordan du skaber et godt samspil og dynamik i teamet.

    Læs mere
  • 360 Graders Evaluering

    En 360 graders evaluering giver et helhedsorienteret statusbillede af organisationens præstationer, sådan som de opfattes af interne og eksterne "kunder" og af de enkelte medarbejdere og ledere.

    Læs mere
  • Sådan laver I en mobbepolitik

    En mobbepolitik kan forebygge mobning og tage konflikterne i opløbet

    Læs mere
  • Hvad er mobning?

    Mobning går ikke kun ud over offeret, men har også en negativ virkning på kolleger og selve arbejdet - samtidig er mobning ofte et symptom på, at du som leder skal arbejde med blandt andet sammensætnng af grupper og organisering af arbejdet.

    Læs mere