Dine medarbejdere ønsker, at du viser dem tillid og bakker dem op. Men hvordan viser du dem tillid? Og gør du det på den måde, de ønsker det? Læs om deres forventninger til dig, og få et værktøj til at tale om jeres gensidige forventninger.
Hvad mener medarbejderne er god ledelse? Det finder du svar på i en ny publikation fra Væksthus for Ledelse, hvor medarbejderne laver et signalement af god ledelse. Læs deres ønsker til god ledelse, og hvordan du kan opfylde eller udfordre dem.
Hvad skal du spørge om, når du skal ansætte en ny leder? Og hvordan skal du spørge for at finde ud af om ansøger er god til fx at aktivere omgivelserne eller håndtere konflikter? Med udgangspunkt i de syv kompetencer, der kendetegner ledere der lykkes, får du her et spørgebatteri til ansættelsessamtalen.
Hvad skal vi gøre anderledes? Hvilke hvilke kompetencer skal vi udvikle for at ændre løsningen af opgaven? Og hvordan får vi forankret den nye viden i hverdagen? Læs om en ny enkelt metode, du kan bruge til at udvikle dine medarbejderes kompetencer, så de matcher de opgaver, I skal løse nu og fremover.
Karisma, talegaver og selvsikker fremtoning er alle gode egenskaber for en leder. Men de er sjældent de vigtigste. Derimod er det de relationelle kompetencer, der er afgørende for at få succes. Det viser en ny omfattende undersøgelse, hvor der er taget et erhvervspsykologisk røntgenbillede af de særligt succesfulde ledere for at finde ud af, hvad det er, de gør, som gør dem gode.