Artikler



  • Susanne Teglkamp
Viser 19 / 19
Ingen resultater.
  • 4 ting der kendetegner dårlig ledelse – ifølge medarbejderne

    Det kan ikke undgås, at du ind i mellem jokker i spinaten. Det gør alle. Men hvis man spørger medarbejderne, hvad det værste en chef kan gøre er, så peger de på fire ting, der kendetegner dårlig ledelse.

    Læs mere
  • Sygefravær: Skurken er ofte dårlig ledelse

    Når medarbejderne ikke trives på arbejdet, så er det højst sandsynligt, fordi de har en dårlig leder eller har for mange opgaver. Det viser en ny undersøgelse. Læs om konsekvenser ved dårlig ledelse, og hvilken ledelse, der giver glade medarbejdere.

    Læs mere
  • Ledelse kan kun udøves én vej – nedad

    Det er chefens ansvar at udøve en ledelse, som lægger op til og fremmer, at lederen tør og vil udfordre chefen, hvis chefen er på vej til at træffe dårlige eller forkerte beslutninger. Derfor giver ledelse opad ingen mening og risikerer at være skadelig for organisationen og lederne. Læs indlægget om, hvorfor du kun bør lede nedad og ikke opad her.

    Læs mere
  • Undgå at blive en mågeleder

    Mågeledelse er, når en leder, der normalt er usynlig, dukker op i et lokale, råber op, skider på alle, og løber igen. Sådan er der ingen, der gør – med vilje. Men måske praktiserer du af og til mågeledelse uden at være klar over det? Bliv klogere på mågeledelse anno 2016, og læs hvordan du undgår at blive en mågeleder.

    Læs mere
  • Sådan håndterer du den ineffektive medarbejder

    Ineffektive medarbejdere belaster lønbudgettet og kan have en negativ påvirkning på kollegerne. Men hvad stiller man som leder op, når en medarbejder præsterer for lidt? Her får du råd om, hvordan du håndterer og hjælper en ineffektiv medarbejder.

    Læs mere
  • Konflikter skal tages i opløbet

    Den perfekte ledergruppe eller det optimale team består af folk med forskellige både faglige og personlige kompetencer. Sådan er det i teoriens verden, og sådan kan det også være i virkelighedens verden. Men forskellighederne kan også give anledning til konflikter med store konsekvenser for omgivelserne. Få råd om, hvordan du bedst håndterer konflikter i grupper.

    Læs mere
  • Brug julefrokosten som en alternativ trivselsmåling

    Det er julefrokosttid landet over. Den er både elsket og frygtet alt efter hvilke medarbejdere, du spørger. Brug julefrokosten til at tage temperaturen på arbejdspladsens trivsel. Hold øje med, hvem der kommer til julefrokosten, og om medarbejderne drikker sig mod til og bliver konfronterende.

    Læs mere
  • En gang leder, altid leder?

    Det er sværere at kravle et par trin ned af karrierestigen, end det er at kravle op ad den. Lederne der ønsker et job på et lavere niveau, bliver ofte mødt med fordomme. Læs mere om fordomme og de faktiske årsager til, at en leder vælger lederjobbet fra.

    Læs mere
  • Årets lederkalender

    Et nyt år åbner op for nye muligheder, og det er vigtigt, at du som leder får dine medarbejdere og organisationen godt fra start. Herunder får du 12 forslag til aktiviteter, som er lige til at gå til.

    Læs mere
  • Tag dig tid, før tiden tager dig

    Besparelser, effektiviseringer, omlægninger, sammenlægninger og et øget tidspres. 2012 har været et udfordrende år for de fleste ledere. Udfordringerne er gammelkendte, men de stiller stadigvæk krav til dig som leder. Læs her hvordan du går det nye år i møde med oprejst pande.

    Læs mere
  • Tør du blive udfordret?

    Det kan virke grænseoverskridende, næsten truende, at blive udfordret på sit lederskab. Men du bliver en bedre leder, hvis du lader andre tage del i dine beslutninger - og lader dem udfordre dig. Læs fordelene ved at byde udfordringen og udfordreren velkommen.

    Læs mere
  • Når pauser tager overhånd

    Alle har brug for pauser på arbejdet. Men pauserne kan godt blive for hyppige og for lange. Det resulterer i tidsmangel og utilfredse medarbejdere. Læs, hvordan du som leder skaber den rigtige pausekultur.

    Læs mere
  • Giv hinanden feedback

    Ledere er ikke gode til at give hinanden feedback. Det føles grænseoverskridende, og derfor afholder de sig fra det. Dermed går lederne glip af en vigtig kilde til selvudvikling. Læs, hvordan I via jeres lederteam skaber en bedre kultur for feedback.

    Læs mere
  • Var det virkelig derfor, jeg blev leder?

    Du troede lige, at juleferien havde givet dig ny energi til det nye år, men forsvandt den hurtigt igen? Så er det tid til at spørge dig selv, hvorfor du blev leder. Læs, hvordan du skaber bro mellem det, du ønsker med lederrollen og virkeligheden.

    Læs mere
  • 2010 - Måned for måned

    2010 er for alvor skudt i gang, og tænk på alt det, du kan få ud af det nye år! Som en service eller lidt inspiration får du her 12 gode forslag til aktiviteter på din arbejdsplads i 2010 - måned for måned.

    Læs mere
  • Når medarbejderen siger op

    Her får du råd om, hvad du som leder skal være opmærksom på for at få det optimale ud af den kedelige situaiton, at en god medarbejder siger op.

    Læs mere
  • Respektfulde afskedigelser

    Når afskedigelser ikke kan undgås, har det stor betydning, hvordan du gennemfører afskedigelsen. Sker det på en professionel og sober måde, kommer medarbejderen hurtigere videre med sit liv.

    Læs mere