Lederes og medarbejderes oplevelser med undersøgelser af medarbejdertilfredshed er blandede. Der er tre spørgsmål, I bør stille før I går gang med den næste trivselsundersøgelse og brug kommunikation som lakmusprøve på, om systemerne fungerer, som de skal.
Læs mere
Eksperter: Sådan undgår du at tidspres udløser stress
Oplevelsen af tidspres er en af de væsentligste årsager til stress. Det er et ledelsesansvar at prioritere indsatser, der skaber et sundt og engagerende psykisk arbejdsmiljø. Læs her, hvad tidspresset gør ved alle, og få seks råd om, hvordan du bedst håndterer det.
Læs mere
Tag din bestyrelse alvorligt og brug den på nye måder
Virksomheder skal det, nogle gør det godt og andre kan lære meget. Skoler og institutioner har ikke en tydelig tradition for at gøre det, nogle prøver, men mange opgiver at arbejde med og bruge en bestyrelse som en del af ledelsen. Som leder kan du få meget ud af at bruge din bestyrelse mere aktivt.
Læs mere
5 gode råd og advarsler om at håndtere vanskelige mails
Vi sender og får flere og flere mails. Men op mod halvdelen af alle mails bliver misforstået. Som leder skal du hjælpe dine medarbejdere med at håndtere de vanskelige mails.