Artikler



Viser 5 / 191
Ingen resultater.
  • Sådan kommer du en hård tone til livs

    Har sladder og rygter først slået rod på arbejdspladsen, og er medarbejderne begyndt at bide ad hinanden, kan det virke uoverskueligt, hvordan I kommer problemet til livs. For en god tone kræver konstant vedligeholdelse, og du er jo langt fra altid til stede i skyllerummet, ved kaffemaskinen eller i krogene, hvor de hårde kommentarer falder mellem medarbejderne. Få her råd om, hvordan du fremmer den gode tone.

    Læs mere
  • 4 lytteformer der giver bedre ledelse

    Bruger du kun én lytteform, kan det skabe misforståelser og spilde tid. Men med kendskab til tre andre lytteformer, kan du blive bedre til at hjælpe medarbejderne til at blive mere selvstændige og skabe en bedre kultur på arbejdspladsen.

    Læs mere
  • Hvad stresser - En hård tone eller tidspres?

    Hvis en medarbejder oplever, at han eller hun ikke kan leve op til egne eller andres forventninger kan det udløse stress. En anden velkendt stressudløser er konflikter på arbejdspladsen. Fælles for dem begge er, at de er forbundet med skam og kan føre til sygemeldinger. Få råd om, hvordan du sammen med medarbejderne forebygger stress på arbejdspladsen.

    Læs mere
  • 3 spørgsmål som styrker din kommunikation

    Fællesnævneren for dine daglige ledelsesopgaver er kommunikation. Lige fra du træder ind ad døren og siger godmorgen til du slukker computeren og siger farvel. Ledelse er kommunikation. Men hvor bevidst er du egentlig om, hvad du kommunikerer? Her får du tre refleksionsspørgsmål.

    Læs mere
  • 4 råd: Bliv bedre til at modtage kritik

    Ser du kritik og feedback fra medarbejderne som et gode, kan det i sidste ende blive en gevinst for både dine lederevner og klimaet på arbejdspladsen. Men det tager tid og kræver tålmodighed at blive en leder, som kan modtage kritik. Læs fire råd her.

    Læs mere