10 gode råd om innovationsledelse

Innovation er kreative udviklingsprocesser, der fører til værdiskabende resultater. Arbejdet med innovation består af både rationelle og fantasibårne processer og kræver derfor en særlig form for ledelse.

- Få mere ud af de kreative processer

Innovation er kreative udviklingsprocesser, der fører frem til et værdiskabende resultat. Arbejdet med innovation består af både rationelle og fantasibårne processer og kræver derfor en særlig form for ledelse, som denne nye bog fokuserer på:

  • Hvordan får du andre til at udvikle gode idéer og følge de innovative mål, du har sat?

  • Hvordan leder og fordeler du arbejdet, så de konkrete og de fantasibårne dele af innovationsarbejdet spiller sammen og fører til det bedst mulige resultat?

  • Hvordan bevarer du som leder kontakten til din egen vision, dine faglige ambitioner og den lystfyldte, legende kreativitet, som meningsfuld innovation bygger på?


Bogen er bygget op som 10 gode råd - et for hvert kapitel. De gode råd illustreres med cases og uddybes ved hjælp af psykologiske og ledelsesteoretiske pointer. Hvert kapitel foreslår en konkret metode, du kan bruge i din egen praksis, og afsluttes med et par spørgsmål, du som innovationsleder med fordel kan stille dig selv.

10 gode råd om innovationsledelse - få mere ud af de kreative processer henvender sig til ledere, tovholdere, projektledere og selvstændige inden for både de kreative brancher og alle øvrige offentlige og private virksomheder, hvor der er behov for at arbejde innovativt.

 

Om forfatteren

Thea Mikkelsen er erhvervspsykolog og ejer af virksomheden TRAC - Training and Resources for Advanced Creativity. Hun har specialiseret sig i erhvervspsykologisk arbejde med kreative virksomheder og innovation. Hun underviser i ledelse og samarbejde på Den Danske Filmskole og dens efteruddannelse og er desuden ekstern lektor på Master i Organisationspsykologi på Roskilde Universitet.

Forfatter Thea Mikkelsen
Forlag Dansk Psykologisk Forlag
År 2014
Sider 224
Pris 299 kr.
ISBN 978 87 7706 8751
Køb bogen hos forlaget her