Forandringsledelse og kommunikation

Med baggrund i empirisk funderet forskning præsenterer denne bog tre strategiske perspektiver på forandringsledelse og kommunikation, med cases om fra den danske virkelighed.

Strategisk forandringsledelse og kommunikation er i dag blevet et generelt rammevilkår for alle virksomheder og organisationer, hvor forandrin­gernes kompleksitet samt deres påvirkning af lovgivning samlet set har ført til et paradigmeskift.

I denne bog præsenteres og analyseres tre strategiske perspektiver på forandringsledelse og kommunikation, som har baggrund i empirisk funderet forskning. Der indgår en lang række cases om forandringsledelse og kommunikation i danske virksomheder, og bogen henvender sig til læsere, der ønsker at få indsigt i hvorledes man kan forstå eller gå i gang med forandringsprojekter, i stedet for at bygge for meget på ”learning by doing”.

 

Om forfatteren

Eva Parum er forskningschef på Danmarks Medie- og  journalisthøjskole. Hun er ph.d. i strategisk ledelse og  kommunikation fra Copenhagen Business School. Eva Parum har arbejdet som bestyrelsesformand og -medlem samt som direktør i  ventureselskaber og i kreative virksomheder i dansk erhvervsliv i  en længere årrække. Eva Parum har både nationalt og internationalt publiceret en række artikler og bøger om strategisk ledelse, kommunikation og bestyrelsesarbejde.

Forfatter Eva Parum
Forlag Jurist- og Økonomforbundets Forlag
År 2013
Sider 336
Pris 200 kr.
ISBN 9788757426175
Køb bogen hos forlaget her