Kend din kerneopgave

Hvordan skaber du innovation? Hvordan omsættes alle de flotte ord og festtaler til handling og effekt? Læs hvordan du igennem fokus på kerneopgaven styrker og fokuserer jeres innovation.

Hvordan skaber du innovation? Hvordan omsættes alle de flotte ord og festtaler til handling og effekt?

Innovation er ikke et mirakelmiddel, men det kan være med til at skabe de ønskede forandringer i offentlige organisationer. At kende sin kerneopgave er forudsætningen for innovation i hverdagen. Det kræver imidlertid, at kerneopgaven er klar og fælles – og det er sjældent tilfældet viser forfatterens erfaringer.

Bogen viser, hvordan kerneopgaven gøres til et meningsfuldt omdrejningspunkt for innovationen i din organisation. Med en klar kerneopgave kan medarbejdernes og borgernes ressourcer forløses, og kvaliteten forbedres. Uden at det koster mere. Og dét er innovation. Kend din kerneopgave viser, hvordan du skaber innovation i egen organisation ved at gøre kerneopgaven kendt, servicen til en oplevelse og medarbejderen til en ressource. Bogen henvender sig til offentlige ledere og medarbejdere, der står over for krav om innovation, men som savner koblingen til hverdagens udfordringer.


Om forfatterne:

Morten Christensen (1982) har været ansat i tænketanken Mandag Morgen siden 2008 og været projektleder på en lang række af deres initiativer indenfor velfærdsinnovation.

Morten har en bachelorgrad i statskundskab fra Aarhus Universitet og en kandidatgrad i politisk kommunikation og ledelse fra CBS.

Anders Seneca (1976) er direktør i Dogmekompagniet, foredragsholder og forfatter og optaget af hvordan man skaber innovation i organisationer, der ikke er innovative.

Anders har uddannelser i statskundskab og antrologi. 

 

 

Forfatter Morten Christensen og Anders Seneca
Forlag Gyldendal Public
År 2012
Sider 158
Pris 250 kr.
ISBN 9788702124293
Køb bogen hos forlaget her