Relationsstrategi

De nye krav om involvering og dialog kræver nye redskaber. Ledere og medarbejdere oplever, at de deltager i flere og flere netværk uden en strategi for, hvordan alle parter får værdi af at dele viden, at samarbejde og at kommunikere. Bogen her giver et bud på hvordan I lægger en strategi med fokus på relationer.

Et nyt relationsparadigme er ved at vinde frem: Det involverende relationsparadigme.

Nye teknologier, forretningsmodeller og kommunikationsformer forandrer den måde, virksomheder skaber og udvikler relationer på. Relationer som i dag skal være kendetegnet ved innovation, co-creation og brugerinvolvering.

Lars Sandstrøm beskriver strategiske modeller og værktøjer til at forstå, udvikle og lede relationer og netværk i en virkelighed, hvor den traditionelle markedsføring og corporate branding er på retur.

Virksomhederne mangler værktøjer til at navigere blandt de nye krav, som interessenter stiller i relationsøkonomien. Ledere og medarbejdere oplever, at de deltager i både formelle og uformelle netværk uden en veldefineret strategi for, hvordan både virksomheden og dens interessenter kan få værdi af at dele viden, at samarbejde og at kommunikere.

Om forfatteren

Lars Sandstrøm er cand.scient.soc i PR. Han er chefrådgiver for analyse og strategi i Bysted - en kommunikationsvirksomhed. Lars Sandstrøm er foredragsholder og ekstern lektor på RUC, hvor han underviser i strategisk kommunikation.
Forfatter Lars Sandstrøm
Forlag Samfundslitteratur
År 2012
Sider 209
Pris 249 kr.
ISBN 978-87-593-1693-1
Køb bogen hos forlaget her