The Mind of the Leader

Spørger man ledere, om de selv synes, de er gode til at motivere medarbejderne, svarer 77 procent positivt. Spørger man til gengæld medarbejderne, mener 88 procent, at ledelsen ikke slår til, når det gælder om at sikre medarbejderne helt afgørende værdier som et mål samt motivation og forbundethed. Der er med andre ord en manglende selvforståelse hos mange ledere.

I The Mind of the Leader tilbydes en ny og radikal ledelsesforståelse, som vender traditionel ledelse på hovedet, og som tager udgangspunkt i mindfulness, uselviskhed og medfølelse. I eksempler fra Marriott, McKinsey, Accenture, LinkedIn og flere andre organisationer kan læseren iagttage, hvad andre har gjort. Bogen er samtidig spækket med praktiske løsninger på enhver organisations problemer med engagement og handling.

Forfatter Rasmus Hougaard, Gitte Korfitsen Dybkjær, Tonny Maak Larsen
Forlag Gyldendal
År 2018
Sider 288
Pris 300 kr.
ISBN 9788702271942
Køb bogen hos forlaget