Artikler om Coaching

Coaching er et populært begreb, der bruges til mange forskellige formål og på mange forskellige niveauer: Faglig sparring, supervision af projekter, et ledelsesværktøj til at optimere effektiviteten.

Den grundlæggende ide er dog den samme: At lære mennesker at lære selv. Coaching er dit redskab til at øge medarbejderens og/eller dit eget engagement, kompetence og ejerskab til opgaverne. Og det er medarbejderens vej til kvalificering og større indflydelse på opgaverne.

På Lederweb finder du artikler om, hvad du og dine medarbejdere kan bruge coaching til – for både du og dine medarbejdere kan have stor glæde af coaching. Artiklerne handler bl.a. om, hvordan I finder den rigtige eksterne coach, men du finder også artikler, der handler om, hvordan coaching – hvis du bruger det rigtigt - kan være en måde at vejlede og motivere dine medarbejdere. Den gode coach skal lytte og stille de gode spørgsmål og skal være bevidst om sin egen rolle som coach. Du skal hjælpe uden at give gode råd og effektive spørgsmål er dit vigtigste værktøj.



Viser 5 / 20
Ingen resultater.
  • Effektiv teamcoaching med billeder og figurer

    Med brug af få effektive procesmodeller, som de såkaldte visuelle stilladser, kan du få mest muligt ud af din coaching af dit team. Det handler om have et struktureret forløb og at kunne fastholde og bruge de informationer, der kommer frem under coachingforløbet. Læs her hvordan du gør.

    Læs mere
  • 8 trin til ledelsesbaseret coaching

    Få overblik over, hvad du som leder skal være opmærksom på og få inspiration til, hvordan med 8 trin kommer godt i gang med ledelsesbaseret coaching.

    Læs mere
  • Lederen skal være coachende, ikke coach

    En coach gør den enkeltes ønsker og mål til virkelighed. For lederen gælder til gengæld altid en højere dagsorden end medarbejderens, nemlig organisationens. En leder kan derfor ikke være coach, men kan med fordel være coachende i sin ledelse. Læs, hvordan du bliver coachende i din ledelse.

    Læs mere
  • Lær at coache dine medarbejdere

    Hvis coaching bruges rigtig kan det være en måde at vejlede og motivere dine medarbejdere. Den gode coach skal lytte og stille de gode spørgsmål og skal være bevidst om sin egen rolle som coach. Du skal hjælpe uden at give gode råd og effektive spørgsmål er dit vigtigste værktøj.

    Læs mere
  • Bliv en bedre leder med 3. generations coaching

    Tiden, hvor det bedste argument vandt, er forbi. Det handler ikke længere om at overbevise medarbejderne. Nu skal lederen gå i dialog med medarbejderne for også selv at blive klogere og finde løsningerne. Det er en del af 3. generations coaching, som ifølge professor Reinhard Stelter kan hjælpe dig med at blive en bedre leder.

    Læs mere