Artikler om Effektivitet

Der stilles høje krav til dig som leder. Både af dine medarbejdere og dine egne chefer. Men også af dig selv. Her på Lederweb finder du artikler og værktøjer om, hvordan du kan blive mere effektiv og nå de mål, du sætter dig - uden at brænde ud.

Du kan bl.a. læse om, hvordan du øger effektiviteten til møder, hvordan du effektiviserer overspringshandlinger, hvordan du bedst uddelegerer – og ikke mindst, hvad du bør undgå, når du uddelegerer.

Du kan også læse artikler om, hvordan du sætter dine styrker i spil, hvordan du træner din hjerne til at tage bedre beslutninger og bliver bedre til at holde fokus.

I Lederwebs artikler får du også præsenteret redskaber og værktøjer, der styrker effektiviteten og i det hele taget sikrer, at du får mest muligt ud af din tid.

Væksthus for Ledelse har også lavet e-kurset Den effektive leder, som du kan tilmelde dig gratis. E-kurset består af en serie af otte mails, der præsenterer simple tips, tricks og teknikker til at blive mere effektiv. Der er fokus på hurtige og omsættelige teknikker og inspiration. Du får én mail om ugen. Og du kan til enhver tid melde dig fra, hvis det ikke er noget for dig.



Viser 5 / 2260
Ingen resultater.
  • Advarsel: Disse 9 ting får dine medarbejdere til at smutte

    Når de bedste medarbejdere opsiger deres stilling, giver det ofte lederne grå hår. Og det er ikke uden grund. Der er nemlig få ting, som koster og forstyrrer lige så meget, som når gode medarbejdere smutter. Læs her, om de ni værste ting du kan sige og gøre, som i sidste ende skubber gode medarbejdere i armene på en ny arbejdsplads.

    Læs mere
  • Advarsel: Derfor flygter dine medarbejdere

    Husker du at sige godmorgen til dine medarbejdere, er du tilgængelig og engagerer du dig i sociale aktiviteter på arbejdspladsen? Her får du ti lidt mere utraditionelle bud på, hvorfor dine medarbejdere søger væk, og hvad du kan gøre for at undgå det.

    Læs mere
  • Sådan skriver du en god anbefaling

    Mange medarbejdere ønsker en anbefaling, når de fratræder deres stilling. Men som leder kan det være vanskeligt at finde den gode struktur og ramme det rigtige niveau af tone og faglighed. Her er fem hovedkomponenter i en god anbefaling og inspiration til, hvordan du bygger en anbefaling op.

    Læs mere
  • Systemisk tænkning - at forstå systemet, mønsteret og sammenhængene

    Organisationens evne til at forandre sig i takt med omverdenen hænger sammen med det interne system, som organisationen udgør. Artiklen gennemgår den systemiske tænkning, som hjælper dig til at se sammenhængen mellem organisationen og forandringen.

    Læs mere
  • Sådan gennemfører du en god ansættelsessamtale

    En komplet guide til dig, der skal holde ansættelsessamtale. Ved at bruge spørgerammer sikrer du dig, at du får afklaret ansøgerens kompetencer og kvalifikationer.

    Læs mere