Artikler om Kommunikation

Kommunikation er evnen til at præsentere, engagere og involvere medarbejderne i fælles visioner, mål og værdier. Som leder kommunikerer du hele tiden, og det er i høj grad nødvendigt, at du er en dygtig kommunikatør. Det er gennem din kommunikation, at du formidler visionen og dermed sætter en retning for dine medarbejdere, der skal være klar og tydelig. Det kan du læse mere om i Lederwebs artikler om både den interne og den eksterne kommunikation.

Du kan fx læse artikler om, hvordan du håndterer vanskelige samtaler med dine medarbejderne, hvordan du skriver gode e-mails, og hvordan du sikrer, at dine budskaber når ud til dine medarbejdere. Du kan også læse artikler, der handler om den verbale kommunikation men også den mere ubevidste kommunikation, som du udtrykker gennem dit kropssprog. Du kan også blive klogere på, hvordan du holder de gode taler, der motiverer, fastholder og inspirerer dine medarbejdere.

Lederweb byder også på artikler, der giver gode råd om, hvordan du kommunikerer, når du leder på afstand, hvordan du taler samarbejdet bedre, hvordan du skaber optimisme med din kommunikation, og hvordan retorik kan være med til at styrke dit lederskab.



Viser 5 / 191
Ingen resultater.
  • Magt: 3 former du skal kunne balancere imellem

    Ledere der udøver formel, hård magt hører til sjældenhederne i dag. Men det betyder ikke, at moderne ledelse ikke inkluderer magt. Magten iklæder sig blot forskellige former. Læs om tre magtformer i ledelse hér, og hvordan du balancerer mellem dem.

    Læs mere
  • At give og modtage konstruktiv feedback

    Hvor svært kan det være? Ret svært åbenbart. Det lyder nemt, men en sikker topscorer i arbejdsklimaundersøgelser er en udbredt oplevelse af, at man ikke er særligt gode til at give og modtage ris og ros på de danske arbejdspladser.

    Læs mere
  • Introduktion til Appreciative Inquiry

    Udgangspunktet for dette værktøj er fokusering på muligheder frem for problemer. Værktøjet giver en basal indføring i AI samt inspiration til, hvordan du, kan arbejde med det i organisationen.

    Læs mere
  • Skema til en kommunikationsplan

    Et simpelt skema kan hjælpe dig med at holde overblikket over aktiviteterne i jeres kommunikation.

    Læs mere
  • Domæneteori - en guide for ledere som kontekstnavigatører

    Domæneteorien har fået karakter af en darling i den systemisk inspirerede gren af organisationsteorien. Som offentlig leder kan det også blive din darling, da et af dine uundgåelige arbejdsvilkår netop er at træde ud i og forstå den strøm af samtaler, som en organisation udgør. Og som domæneteorien leverer begreber til at begribe. Få introduktionen til domæneteorien her, og bliv rustet til at forstå de kontekster, du er en del af.

    Læs mere