Artikler om Ledelsesnetværk

Definitionen på et ledernetværk er en fast og selvstyrende gruppe af ledere, der mødes regelmæssigt med et defineret formål og en fast forankring i kommunens organisation. Ledernetværk kan være svaret på, hvordan man får det bedste ud af styringsmæssige omstruktureringer med en fladere struktur, større uddelegering af ledelsesopgaver og ansvar til decentrale ledere – med øget selvforvaltning og på et mere værdiorienteret ledelsesgrundlag. Ledergrupper er oplagte at bruge som platform til at udvikle egne lederkompetencer. At indgå i et ledernetværk er en oplagt mulighed for dig til at spejle dine erfaringer i andres og få ny inspiration til at håndtere dit job.

Her kan du læse mere om de muligheder, ledelsesnetværk rummer for dig som leder. Og hvordan du får det bedste udbytte af dit netværk. Du kan også finde artikler, der omhandler de overvejelser, du bør gøre dig, inden du vælger et netværk.



Viser 5 / 15
Ingen resultater.
  • Udvikling af ledelsesteam skal tages alvorligt

    Alt for ofte lever ledelsesteams ikke op til ledernes forventningerne. Ifølge dansk forskning skyldes det, at et ledelsesteam skal modnes og udvikles, før det er køreklart. Få en forklaring og et bud på, hvordan I skaber de bedste udviklingsrammer for jeres ledelsesteam.

    Læs mere
  • Værktøj: Opløs konflikter i ledelsesteamet

    Konflikter i ledelsesteams skyldes ofte, at lederne har forskellige syn på, hvad der er god ledelse. En leder vægter måske stabilitet, en anden fornyelse og en tredje tillid og samarbejde. Her får I et værktøj til at tackle konflikter i ledelsesteamet.

    Læs mere
  • Netværksanalyse: Et røntgenbillede af organisationen

    Analyser og kortlægning af netværk i alle afskygninger bliver oftere og oftere anvendt af offentlige institutioner og virksomheder. Årsagen er, at en netværksanalyse giver et unikt indblik i noget som ellers er skjult for øjet. En netværksanalyse svarer populær sagt til et røntgenbillede af organisationen, så ledelsen opnår indsigt til at forstå, hvordan samarbejdet og kommunikationen i organisationen ser ud.

    Læs mere
  • Ups! - Du fejler, når du netværker

    Networking er måden at få mere viden om dit arbejdsområde på, måden at øge din faglige omgangkreds på og måden at få job på. Derfor bliver ledere anbefalet at networke. Men der er fire fejl, nybegyndere eller dårlige ”networkere” ofte begår, ifølge Forbes Magasin. Lær hvordan du undgår dem.

    Læs mere
  • 5 ting der smadrer dit ledelsesteam

    Et velfungerende lederteam er ikke kun et godt rygstød for den enkelte leder. Det er også en forudsætning for at håndtere stadig mere krævende og tværgående ledelsesopgaver. Men et lederteam fungerer ikke af sig selv. Det er et samarbejde, der skal arbejdes for. Læs om fem ting, der ødelægger muligheden for at skabe et succesfuldt team.

    Læs mere