Homo Conexus

Hvis man er - sådan ca. - mere end 35 år, er der stor risiko for, at man ikke helt for alvor forstår, at fremtidens mennesker er helt anderledes end én selv.

At måden at opfatte sig selv og verden på er forandret. At der allerede findes en ny type menneske, som overtager arbejdspladserne, som er de nye kunder i butikkerne, og som stiller helt anderledes sociale krav til hinanden.

Bogen handler om fremtidens menneske, netværksmennesket: Homo Conexus. Det er en bog om, hvordan mennesket har taget et kvantespring i sin udvikling i en størrelsesorden, der ikke er set siden renæssancen.

Den beskriver, hvad udviklingen helt konkret betyder for vores identitetsdannelse, vores forbrugsmønster, for hvordan vi organiserer vores arbejdsliv, og hvordan vi omgås hinanden.

Læs bogen for at finde ud af, hvad illusionen om, at noget er gratis, betyder for Homo Conexus, hvad "hva' så"-sms'en har af funktion, og hvad 'convenience' kommer til at betyde for fremtidens forbrugsmønster og salgsmåder.

Morten Bay er cand.mag i medievidenskab og arbejder som journalist og new media-ekspert i Los Angeles.

Læs anmeldelse af bogen her

  • ForfatterMorten Bay
  • ForlagGyldendal Business
  • År2009
  • Sider242
  • Pris300
  • ISBN978-87-02-06878-8