
Seks tips til bedre Power Point-præsentationer
Står du tit med følelsen af, at du har tabt dit publikum, når du præsenterer noget i PowerPoint, så burde du måske overveje de seks råd til bedre præsentationer, som vi giver i denne artikel.
Læs mereDe fleste ledere har prøvet at sige noget vigtigt til medarbejderne med fornemmelsen af, at ingen rigtigt hører efter. Budskabet bliver leveret, men ikke modtaget. Det kræver overvejelser og grundig forberedelse at holde en god præsentation.
Måden du præsenterer eksempelvis en dårlig nyhed har afgørende betydning for medarbejdernes efterfølgende reaktion. Her er det vigtigt, at du kommunikerer direkte, fokuserer på fakta, viser, hvad du gør for at forbedre situationen, er ærlig, viser forståelse, deler den information du har og tager ansvar.
Det at tale foran andre mennesker er noget mange er nervøse for fordi man ved, at man bliver målt og vejet, både på det man siger, men også på den måde man siger det på.
På Lederweb finder du artikler om, hvordan du skriver og holder en god tale, der skaber engagement og motivation, laver en god PowerPoint præsentation og tackler dit nervøsitet, så den ikke spænder ben for dit budskab.
Står du tit med følelsen af, at du har tabt dit publikum, når du præsenterer noget i PowerPoint, så burde du måske overveje de seks råd til bedre præsentationer, som vi giver i denne artikel.
Læs mereHvis du vil opfattes som en god leder, er det vigtigt, at du ikke blot evner at lede, men også udstråler lederskab. For vores udstråling har mindst lige så stor betydning for, hvordan vi bliver opfattet som vores handlinger. Med andre ord skal du kunne spille rollen som leder. Læs her, hvordan du lærer at mestre den rolle.
Læs mereDanske ledere holder et utal af taler til møder, konferencer, generalforsamlinger og seminarer. Men de færreste ledere er særligt gode til at bruge talen som et strategisk element i ledelseskommunikationen. Læs hvordan du med nogle relativt enkle greb, kan gøre de fleste taler langt bedre, og gøre dem til et stærkt instrument i organisationens strategiske kommunikation både internt og eksternt.
Læs mereFind dit engagement i emnet og brug det. Vær bevidst om, hvad dit vigtigste budskab er. Indtag rummet og vend dig mod dine modtagere. Så er du godt på vej til at holde et oplæg der gør indtryk.
Læs mereDu skal give en præsentation foran en mur af ansigter, der venter på, hvad i alverden der nu skal ske. Du håber, at præsentationen lykkes, at du virkelig får flyttet dine tilhørere. Men du ved også, at de alle sammen har pisketravlt og måske i virkeligheden helst ville være et helt andet sted end sidde her og lytte til dig. Så hvad i alverden stiller du op – med din nervøsitet, uopmærksomheden og de uundgåelige forstyrrelser, der nu engang også er en del af det moderne arbejdsliv?
Læs mere