Artikler

Viser 3 / 2383
Ingen resultater.
  • Advarsel: 7 faldgruber i strategisk ledelse

    Det at lave en ny strategi og realisere den er en omfattende proces. Især når organisationer springer vigtige trin over, ses manglende sammenhæng mellem strategien, og det medarbejderne gør i hverdagen. Det skaber frustrerede ledere og medarbejdere, og motivationen falder. Læs her om syv faldgruber, du bør undgå i det strategiske lederskab og få råd om, hvordan du styrer udenom.

    Læs mere
  • 17 eksempler på dårlig ledelse og hvad du kan gøre ved det

    En leder som kun har fokus på bestemte medarbejdere eller giver ros til de samme personer igen og igen kan efterlade en arbejdsplads splittet og ufokuseret. Læs her, hvordan du med åbenhed og dialog kan undgå, at nogle føler sig ekskluderet.

    Læs mere
  • Derfor er du ingenting uden dit team

    Succes handler ikke kun om individuel dygtighed, men i høj grad om teamets samspil, afslører undersøgelse. Læs her, hvordan teamets samspil er afgørende for toppræstationer.

    Læs mere

Udgivelser

Viser 3 / 154
Ingen resultater.
  • Få chefen rigtigt ombord - Inspiration til ledelse af onboarding

    God onboarding er vigtig for, at en ny chef hurtigt falder godt til, kan varetage sine ledelsesopgaver effektivt og være med til at udvikle organisationen. Men langt fra alle nye chefer oplever, at de får det nødvendige rygstød i deres første tid på posten. Det er baggrunden for denne publikation om onboarding af chefer.

    Læs mere
  • Podcast: Klimaledelse og strategirealisering

    En professor og en klimachef fortæller i denne podcast om, hvordan kommuner og regioner kan koble klimaplanerne til deres opgaver, og hvordan ledere helt konkret kan udøve klimaledelse ved fx at integrere spørgsmål i MUS og skabe følgeskab. I podcasten opfordres lytterne til at sætte sig sammen med et par kolleger og tale om, hvordan de hver især kan gøre en forskel.

    Læs mere
  • Trivsel – et magasin til ledere

    Der er ikke samme fokus på ledernes trivsel som på medarbejdernes. Men lederens trivsel har afgørende betydning for medarbejderne og dermed også for kerneopgaven. Magasinet her sætter fokus på, hvad der kan få ledere til at trives.

    Læs mere

Bøger

Viser 3 / 834
Ingen resultater.
  • Brandingstrategi. Funktion, følelse og kulturel innovation

    I bogen Brandingstrategi. Funktion, følelse og kulturel innovation belyser forskerne Lars Pynt Andersen og Gry Høngsmark Knudsen sammenhængen mellem kultur og marketing og viser, hvordan branding kan gentænkes i en tid præget af klimakrise og kulturelle spændinger.

    Læs mere
  • Meget mere ledelse - med de samme kræfter

    Hvordan forhindrer vi, at organisationen stivner i hierarkier, flaskehalse, uhensigtsmæssig organisering og trivselsproblemer? Hvis man spørger Anders Trillingsgaard, skal man sørge for, at ledelse ikke kun er noget, der udøves af lederen – og ikke mindst få styr på tre faktorer i organisationen: Kurs, koordinering og commitment. Det vil give meget mere ledelse med de samme kræfter.

    Læs mere
  • Generationen, der skal redde verden - med lidt hjælp fra os andre

    De får ind i mellem skyld for at være dovne og svære at få til at blive på en arbejdsplads. Men generation Z, de unge, der er født mellem år 1995 og 2010, er bare helt anderledes end de tidligere generationer. Ny bog af sociolog Emilia van Hauen tegner et billede af generationen, der skaber vores fremtid.

    Læs mere