Skema til en kommunikationsplan

19.10.2010 38,711

Et simpelt skema kan hjælpe jer med at holde overblikket over aktiviteterne i jeres kommunikation

Af Ulrik Herløv

Det er vigtigt at bryde kommunikationen ned i mange konkrete aktiviteter. Men for en længerevarende indsats, kan det være en god ide, at lave flere skemaer: Et skema, som giver det samlede overblik, og underskemaer, som beskriver særligt vigtige perioder eller særlige aktiviteter mere detaljeret.

Skal I for eksempel kommunikerer om en stor omlægning på jeres arbejdsplads, så kan der være aktiviteter i forhold til mange medier, interessenter osv.

Det overordnede skema vil så beskrive for eksempel hvornår og hvem, der gennemfører disse opgaver. Men opgaven med at lave et nyhedsbrev om emnet kan have brug for sit eget skema, der mere deltaljeret beskriver aktiviteterne i den forbindelse. Eller i ugen op til omlægningen skal der måske foregå særligt meget, så det er hensigtsmæssigt at give den periode sit eget skema.

Hent skemaet her

 

Læs også
Checkliste for kommunikationsplanen
Læg en strategi for kommunikationen


Vurdering
  • 36 vurderinger


Skribentinfo
Ulrik Herløv

Integrationsministeriet

Send mail

Projektleder og webredaktør. Tidligere projektleder på Lederweb.dk. Arbejder i øvrigt med kommunikation i bredere forstand.