Når ledelse er kommunikation

Når Ledelse er kommunikation beskæftiger sig med lederens personlige evne til at kommunikere og skabe kommunikationsprocesser, der rykker.
 
Bogens formål er at styrke lederens kommunikation, så virksomhederne opnår endnu bedre resultater og får skabt et miljø, der fremmer arbejdsglæde og effektivitet.

 

  • Bogen tager fat på emner såsom:
  • Hvordan man som leder skal kommunikere for at få sine budskaber, visioner, strategier og værdier ud til medarbejderne
  • Hvordan man som leder kan integrere historiefortælling i sin ledelseskommunikation.
  • Hvordan lederen kan skabe optimal motivation blandt medarbejderne ved hjælp af Appreciative Inquiry og dialogbaseret ledelse.
  • Hvordan forandringsledelse og kommunikation hænger sammen.
  • Hvordan lederen via sin interne kommunikation kan håndtere en større krise.

Hvert kapitel indeholder effektive refleksionsøvelser og værktøjer, så læseren aktivt inddrages og får mulighed for at udvikle sine egne kommunikative kompetencer.

 

Derudover belyses bogens emner gennem en række cases fra bl.a. Mærsk, Roskilde Bank, Nordea Pension, Ecolab og Malmø Stadsbibliotek.

 

"Når Ledelse er kommunikation" er, siden den udkom første gang i 2005, blevet en klassiker inden for sit område. Nu fremstår den i en opdateret udgave med helt nye kapitler om intern krisekommunikation og anerkendende opsigelser.

  • ForfatterLeif Pjetursson
  • ForlagL & R Business
  • År2011
  • Sider342
  • Pris475
  • ISBN9788711414033