Brandingstrategi. Funktion, følelse og kulturel innovation

I bogen Brandingstrategi. Funktion, følelse og kulturel innovation belyser forskerne Lars Pynt Andersen og Gry Høngsmark Knudsen sammenhængen mellem kultur og marketing og viser, hvordan branding kan gentænkes i en tid præget af klimakrise og kulturelle spændinger.

Brandingstrategi – Funktion, følelse og kulturel innovation introducerer klassisk marketing, branding og reklameteori og sætter begreberne ind i en ramme af nyere teoretiske og kulturelle strømninger. Bogen tilbyder en sammenhængende indføring i brandingstrategi med praktiske analytiske tilgange og forslag til, hvordan branding kan gentænkes i en tid med udfordringer i forhold til bl.a. bæredygtighed og stærke kulturelle spændinger. Bogen fremstiller brandingpraksis gennem et kulturstrategisk perspektiv og viser, hvordan branding kan blive en praksis, der vover kulturel disruption og aktivisme.

Bogens temaer spænder fra brandingstrategier baseret på produktfordele og pris til strategier baseret på følelser, ritualer, identitet, status, værdiforhandling, ′purpose’ og aktivisme. Løbende gennem disse temaer stiller bogen skarpt på, hvordan kultur og marketing hænger sammen, og hvordan brands kan placere sig centralt i menneskers liv og projekter og tilbyde sig selv som redskaber til kulturel innovation.

Forfatter Lars Pynt Andersen og Gry Høngsmark Knudsen
Forlag Samfundslitteratur
År 2024
Sider 219
Pris 275 kr.
ISBN 9788759341612
Læs mere og køb her