Hvem passer på chefen?

Ledere kan belastes som alle andre. Energi og handlekraft går tabt, når lederes arbejdsmiljø og trivsel er under pres. Det rammer organisationers resultater, og det rammer liv - ikke kun ledernes egne, men også medarbejdernes. Denne bog giver bud på en strategisk indsats for at øge ledertrivslen.

Lederjobbet er fantastisk - for det meste. Men de mange forandringer, forventninger og høje følelsesmæssige krav kan også indimellem føles overvældende, når lederen står midt i det hele og skal fikse både trivsel og resultater omkring sig. Det giver et højrisikoarbejdsmiljø, som kan bringe lederens trivsel i fare.

Med baggrund i forskning og mange års praktisk og faglig ledelseserfaring giver de to forfattere et sprog og en retning til arbejdet med ledertrivsel. De argumenterer for, at nøglen til ledertrivsel ikke skal findes i lederen selv, men i strategisk at forebygge og involvere flere aktører. Ledertrivsel handler nemlig ikke bar om den enkelte leders travlhed og arbejdsmængde, men er et fælles ansvar, hvor rammerne for velvære, tilfredshed og engagement i lederrollen må skabes fælles og på tværs i organisationen.

Forfatter Lill Palmblad og Louise Dinesen
Forlag Dansk Psykologisk Forlag
År 2024
Sider 194
Pris 299 kr.
ISBN 9788771855104
Læs mere og køb her