Feedback på arbejdspladsen

Feedback på arbejdspladser er vigtig. Men det er også et populært begreb, som mange taler med om uden dog at vide sig helt sikker på, hvad det er. Formålet med denne bog er at bidrage til en bedre forståelse af, hvad feedback er, hvordan det fungerer, og dermed hvordan arbejdspladser bedst muligt bør understøtte feedback.

Feedback på arbejdspladser er vigtig. Men feedback er også et populært begreb, som mange taler med om uden dog at vide sig helt sikker på, hvad det er. Formålet med denne bog er at bidrage til en bedre forståelse af hvad feedback er, hvordan det fungerer og dermed hvordan arbejdspladser bedst muligt bør understøtte feedback.

Med udgangspunkt i forskningen identificeres centrale udfordringer ved feedback, bl.a. hvorfor det kan være svært at give præcis feedback, hvordan forholdet mellem lederen og den ansatte påvirker den feedback, der gives, og hvad der kendetegner en feedback kultur.

Bogen er skrevet til undervisere og studerende på videregående uddannelser samt praktikere der ønsker en systematisk og forskningsbaseret forståelse af feedback på arbejdspladser. Bogen er således ikke en kogebog til bedre feedback, men en analyse og diskussion af hvad forskningen ved om feedback, og bidrager med inspiration og viden om hvordan feedback på arbejdspladser understøttes.

Forfatter Peter Holdt Christensen
Forlag Hans Reitzels Forlag
År 2016
Sider 192
Pris 250 kr.
ISBN 978874126671
Læs mere om bogen og bestil her