Artikler



Viser 5 / 2315
Ingen resultater.
  • Guide: 3 råd om et godt arbejdsmiljø

    Hvordan skaber du et godt arbejdsmiljø, hvor medarbejderne trives? Arbejdsmiljøet er afgørende for, hvordan medarbejderne trives, deres produktivitet og kvalitet i opgaveløsningen. Der er en klar sammenhæng mellem den sociale kapital, psykologisk tryghed, og hvordan medarbejderne klarer opgaveløsningen på arbejdspladsen. Få her tre råd, der forbedrer arbejdsmiljøet.

    Læs mere
  • 5 typer adfærd der adskiller professionelle forhandlere fra amatører

    Du forhandler hele tiden – formelt og uformelt. Derfor er det vigtigt at lykkes med dine forhandlinger. Her får du indsigt i de fem former for adfærd, som adskiller de gode forhandlere fra amatører. Og det tager kun 105 sekunder af din tid.

    Læs mere
  • 5 trin: Sådan bruger du blind rekruttering

    Træffer du beslutninger på det forkerte grundlag, når du leder efter jeres ny medarbejdere. Forskning viser, at mange træffer deres valg ud fra andre parametre end kvalifikationer, når de skal finde den rette til jobbet. Det er svært at sikre, at alle uanset køn, alder og etnicitet udelukkende bliver vurderet på baggrund af deres kvalifikationer. Læs her, hvorfor du med fordel kan bruge blind rekruttering, når du udvælger, hvem du vil se til samtale.

    Læs mere
  • Forskning om chefrollen for at skabe relationel kapacitet i danske børn- og ungeforvaltninger

    I Joint Action har vi gennem flere år arbejdet med og forsket i, hvordan offentlige organisationer, kan sikre sammenhæng og helhed, i løsningen af komplekse velfærdsudfordringer. Inspireret af forskningen i relationel koordinering (Gittell 2012) og relationel ledelse (Hornstrup, 2015), har vi haft fokus på det store billede, med fokus på hvordan kulturen for samspillet på leder og medarbejderniveau, kan understøtte helhed og sammenhæng.

    Læs mere
  • 4 råd: Sådan kommunikerer gode ledere

    Du kan have de bedste ideer og intentioner, men hvis ikke du formår at overbevise andre om også at følge din vision, vil din indflydelse være begrænset. Og netop derfor er kommunikation en afgørende ledelsesopgave.

    Læs mere