Der er mange frugter at høste ved god borgerinddragelse. Bedre behandlingsresultater, mere tilfredse borgere og så højner og udvikler det fagligheden. Men meget kan spænde ben undervejs. Ny publikation fra Væksthus for Ledelse peger på tre vigtige opgaver, når du skal lede god borgerinddragelse.
Borgerens rejse gennem systemet skal være uden benspænd og koordineret på tværs af forvaltninger og sektorer. For at lykkes med det projekt, kræver det, at cheferne har en nysgerrig, åben og eksperimenterende tilgang. Nyt magasin fra Væksthus for Ledelse belyser, hvordan chefers ledelsesadfærd er med til at skabe bedre sammenhæng i de offentlige velfærdsindsatser.
Erfaring er ikke nødvendigvis et gode, da den kan stå i vejen for at opdage mere tidssvarende løsninger. Derfor skal ledere mere end nogensinde lytte og være åben for læring. Læs om ledelse i 2020.
Trods alles gode intentioner om at sætte borgeren først, er det hverken let eller en selvfølge. Det kræver et særligt mindset og en særlig kultur at insistere på at sætte borgeren først og her spiller chefer og ledere en vigtig rolle. Ny bog fra Væksthus for Ledelse giver ni inspirerende blikke fra chefer og ledelseseksperter til dig, der vil blive endnu bedre til at sætte borgeren først.
Når Corona-krisen er overstået, vil intet være lettere end at fortsætte som før Corona-krisen. Men vi har lært noget vigtigt under krisen, og det vil være et stort spild ikke at bringe den viden i spil.