Væksthus for Ledelse har siden ultimo 2015 udgivet omkring 50 podcast som henvender sig til alle ledere i kommuner og regioner. Hver enkel podcast er blevet lyttet mellem 2.000 og 3.000 gange. Enkelte er over 3.000 afspilninger. Det er primært Væksthus 2, der har stået for finansiering og produktion, men også Væksthus 1 og Væksthus 3 har bidraget. Sekretariatet har endvidere udviklet dilemmapodcasts a la Sara og Monopolet.
Programmerne har haft aktuelle ledelsesfaglige problemstillinger og dilemmaer på dagsordenen og lader dem belyse nysgerrigt af et kvalificeret panel af udvalgte offentlige ledere og ledelseseksperter. Væksthusets formål har været at få sat fokus på temaer, der findes særligt relevante og aktuelle for offentlige ledere og dermed være med til at styre opmærksomheden i den ledelsesfaglige debat.
Indholdet i debatten kan og skal Væksthuset selvfølgelig ikke styre. Der er tale om en mere strategisk kommunikation, der præger debatten og profilerer Væksthuset, men ikke formidler bestemte Væksthus-synspunkter eller –anbefalinger.
De seneste podcast har Væksthuset produceret
Formålet med projektet er at producere ca. 10 podcast om forskellige ledelsestemaer. Alle podcast skal produceres med høj kvalitet. Ledelsestemaerne i de enkelte podcast udvælges ud fra aktualitet, en vurdering af om de har potentiale til at kunne udvikle sig til en interessant debat mellem de inviterede i podcast-studiet og om målgruppen vil få nye refleksioner og input til deres egen ledelsespraksis efter at have lyttet til podcasten.
Væksthusets formål er at få sat fokus på temaer, der er relevante og aktuelle for offentlige ledere og dermed være med til at præge den ledelsesfaglige debat.