Ledelse af samarbejdet om læring og trivsel i folkeskolen

stor, Ledelse af samarbejdet om læring i folkeskolen

- mellem lærere og pædagoger og med det omgivende samfund

Folkeskolereformen præciserer og skærper to opgaver for skolens ledelsesteam. Begge handler om at lede et tættere samarbejde til gavn for elevernes læring og trivsel.

For det første lærernes samarbejde med pædagogerne, der nu får en mere aktiv rolle i undervisningen. For det andet samarbejdet om “den åbne skole”, dvs. relationerne til andre af lokalsamfundets aktører.

Det er baggrunden for publikationen ”Ledelse af samarbejdet om læring og trivsel i folkeskolen”, som undersøger, hvilke ledelsesudfordringer der ligger i de to opgaver, og hvilke diskussioner og initiativer, der er nødvendige for at få samarbejdet på gled.

Publikationen bygger på gruppeinterview med en lang række skoleledelser og –forvaltninger – suppleret med eksisterende viden og undersøgelser om skoleledelse. Den henvender sig især til den ansvarlige skoleleder og de andre medlemmer af det tværfaglige ledelsesteam.

Se som PDF

Se på tablet eller smartphone

  

Bestil publikationen her - det er gratis

Angiv antal eksemplarer
Adresse
Skal bestillingen sendes til en privat- eller arbejdsadresse?*
Andet
Ønsker du at bestille andre publikationer, så skriv titel og antal i feltet nedenfor.