Hvorfor bliver nogle mennesker skarpere under pres, mens andre mister grebet?
Erhvervspsykolog Merete Wedell-Wedellsborg peger på begrebet Battle Mind som metoden til at holde hovedet koldt i intense situationer og konflikter. Bogen giver dig en praktisk guide til, hvordan du bedst agerer og tænker under pres. Undervejs finder du både inspiration til handlinger, som kan bringe dig videre i en skarp situation og til det lange seje træk, hvor du skal motivere og engagere over en lang periode.
Bogen henvender sig især til ledere, men kan også inspirere dig, der står midt i en periode af dit arbejdsliv, hvor kravene er skiftende, presset er stort og tempoet er højt.
I bogen kan du læse om hvorfor Anders Fogh Rasmussen ikke læser aviser, når han er under beskydning i medierne. Eller hvad Nordeas koncernchef Christian Clausen tænkte og foretog sig i timerne efter Lehmann Brothers’ kollaps, Eller hvordan Henrik Sass Larsen trak sig selv op, efter han var dømt færdig i Dansk politik.
Se svarene i bogen, hvor Merete Wedell-Wedellsborg sammenfatter de seneste års psykologisk forskning om at præstere under pres og illustrerer pointerne med nye og originale interviews med en lang række ledere, der har kæmpet sig gennem svære kriser og udefra set umulige situationer: TV2’s direktør Merete Eldrup, Mærsks topchef Nils Smedegaard, tidligere forsvarschef Knud Bartels, NATO’s generalsekretær Anders Fogh Rasmussen, Nordeas koncernchef Christian Clausen, politikeren Henrik Sass Larsen og en lang række andre ledere fra det private erhvervsliv og Forsvaret.
Om forfatteren
Merete Wedell-Wedellsborg er erhvervspsykolog har en erhvervsøkomisk ph.d. fra Copenhagen Business School. Hun har fungeret som rådgiver og personlig coach for ledere i Forsvaret og det private erhvervsliv gennem de sidste 15 år bl.a. på Forsvarsakademiet og i Danske Bank. Bogen er skrevet på baggrund af interview med over 50 ledere og observationer og gennemførelse af ledertræning på Hærens Officersskole, på West Point Military Academy og Stanford University i USA og ikke mindst i en lang række danske virksomheder.
Forfatter | Merete Wedell-Wedellsborg |
Forlag | Lindhardt og Ringhof |
År | 2013 |
Sider | 230 |
Pris | 300 kr |
ISBN | 9788711372234 |