Det er svært at lave en forretningsmodel, fordi der er så mange ting at tage hensyn til, og fordi de fleste er usikre på, om de kan. Med denne bog får læseren en meget enkel og let tilgængelig skabelon til at lave en forretningsmodel.
Det er en håndbog for nytænkere, banebrydere og rebeller med ambitioner om at trodse forældede forretningsmodeller og designe morgendagens virksomheder. Det er en bog for forretningsmodel-generationen. Bogen er en af de mest omtalte business-bøger inden for de seneste år. Fordi bogen er super brugbar for både store og små virksomheder og også enmandsvirksomheder, og derfor er den faktisk allerede blevet populær i Danmark.
Hvordan laver man så en forretningsmodel? Jo, man udfylder et ”strategilærred”, som er en skabelon, med de ting, man skal bruge, og så er man i gang, let og elegant, uanset hvilken forretning man ønsker at lave, eller hvad man arbejder med.
Om forfatterne:
Alex Osterwalder er forfatter, foredragsholder og rådgiver inden for innovation af forretningsmodeller. Hans praktiske tilgang til at designe innovative forretningsmodeller, som er udviklet sammen med dr. Yves Pigneur, praktiseres inden for mange brancher i hele verden af virksomheder som 3M, Ericsson, Capgemini, Deloitte og Telenor.
Yves Pigneur har været professor i ledelsesinformationssystemer ved Université de Lausanne siden 1984 og har været gæsteprofessor ved Georgia State University i Atlanta samt University of British Columbia i Vancouver. Han har fungeret som hovedforsker i mange forskningsprojekter om design af it-systemer, kravspecifikation, it-styring, innovation og e-forretning.
Forfatter | Alexander Osterwalder og Yves Pigneur |
Forlag | Gyldendal Business |
År | 2012 |
Sider | 288 |
Pris | 400 kr |
ISBN | 9788702145502 |