Hvad gør ledere, når de begår fejl? Lader som ingenting, beklager eller undskylder?

I bogen ‘Fejl og forsoning i organisationer’ undersøger ledelsesforsker Camilla Sløk, hvordan organisationer og ledere håndterer fejl. Det vil sige, hvordan ledere og organisationer tackler – og ikke tackler – at ting er kørt af sporet, og nogen er kommet til skade.

Bogen giver eksempler på organisationers fejl, der er håndteret meget forskelligt, og har en lang række forslag til, hvordan organisationer kan skabe forsoning, når noget er gået galt. Både i forhold til medarbejdere og borgere.

Camilla Sløk beskriver i bogen forskellen på undskyldninger og beklagelser, skyld og skam samt tilgivelse og forsoning, og hvad de forskellige reaktioner og handlinger medfører.

Forfatteren vil med bogen gerne gøre organisationer og medarbejdere bedre til at komme de mennesker, der er blevet ramt af fejl, i møde og dermed vise vejen til at skabe forsoning, når der sker fejl.

ForfattereCamilla Sløk
ForlagAkademisk Forlag
År2025
Sider140
Pris299,95 kr.
ISBN978-87-500-5553-2