Strategisk forandringsledelse og kommunikation er i dag blevet et generelt rammevilkår for alle virksomheder og organisationer, hvor forandringernes kompleksitet samt deres påvirkning af lovgivning samlet set har ført til et paradigmeskift.
I denne bog præsenteres og analyseres tre strategiske perspektiver på forandringsledelse og kommunikation, som har baggrund i empirisk funderet forskning. Der indgår en lang række cases om forandringsledelse og kommunikation i danske virksomheder, og bogen henvender sig til læsere, der ønsker at få indsigt i hvorledes man kan forstå eller gå i gang med forandringsprojekter, i stedet for at bygge for meget på ”learning by doing”.
Om forfatteren
Eva Parum er forskningschef på Danmarks Medie- og journalisthøjskole. Hun er ph.d. i strategisk ledelse og kommunikation fra Copenhagen Business School. Eva Parum har arbejdet som bestyrelsesformand og -medlem samt som direktør i ventureselskaber og i kreative virksomheder i dansk erhvervsliv i en længere årrække. Eva Parum har både nationalt og internationalt publiceret en række artikler og bøger om strategisk ledelse, kommunikation og bestyrelsesarbejde.
Forfatter | Eva Parum |
Forlag | Jurist- og Økonomforbundets Forlag |
År | 2013 |
Sider | 336 |
Pris | 200 kr |
ISBN | 9788757426175 |