Seneca: Dine medarbejdere er ikke ansat til at trives
Du skal fokusere på, at I gør det godt, ikke at I har det godt. Læs her, hvorfor det er det vigtigt, at du tager dialogen om, hvornår I lykkes effektfuldt, og hvorfor dét pejlemærke…
Du skal fokusere på, at I gør det godt, ikke at I har det godt. Læs her, hvorfor det er det vigtigt, at du tager dialogen om, hvornår I lykkes effektfuldt, og hvorfor dét pejlemærke…
Vejen fra flotte ord til handling behøver ikke at være lang. Prøv at detoxe din organisation: Drop projekterne, fejr succeserne og nedprioriter nogle af opgaverne. På den måde frigør du sammen med dine medarbejdere energi…
Den store bevågenhed på kerneopgaven er glædelig og til gavn for borgerne. Men den får først effekt, når du og dine lederkollegaer arbejder strategisk og langsigtet med kvalificering og prioritering af kerneopgaven.
Der er store gevinster at hente, hvis ledere og medarbejdere får skabt forudsætningerne for innovation i hverdagen. En væsentlig forudsætning er, at man klart ved, hvad man er ansat til – altså hvad ens kerneopgave…
Tilfredse medarbejdere må aldrig være målet. De er derimod middel til realisering af arbejdspladsens kerneopgave – og den er ofte uudtalt. Der er store gevinster at hente, hvis ledere betragter medarbejderen som middel til målet…